رئیس مرکز وزارت دفاع روسیه برای آشتی سوریه گفت از زمانیکه رؤسای‌جمهور دو کشور روسیه و ترکیه توافق آتش‌بس را امضا کردند، میزان حملات گروه‌های تروریستی در استان ادلب به طور چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دریاسالار اولگ زوراولو، رئیس مرکز وزارت دفاع روسیه برای آشتی سوریه، امروز گفت تعداد حملاتی که در استان ادلب سوریه در چند روز اخیر و پس از امضای توافق آتش‌بس جدید در مسکو صورت گرفته به طور چشمگیری کاهش یافته است.

او در ادامه توضیح داد که دو مورد شلیک در شهرک‌های استان لاذقیه از مواضع تحت کنترل گروه‌های تروریستی ثبت شده است. زوراولو در ادامه توضیح داد: «مطابق با توافق روسیه و ترکیه، آتش‌بس در منطقه کاهش تنش ادلب در تاریخ ششم مارس ۲۰۲۰ به اجرا درآمد. بنابر این توافق تعداد حملات به طور مرتب ثبت شده است. در طول چند روز گذشته، هیچ شلیکی از سوی گروه‌های مسلح غیرقانونی که تحت کنترل آنکارا هستند صورت نگرفته است.»

این مقام نظامی روسیه در ادامه اضافه کرد یک کانال مجزای ارتباطی به منظور گفت‌وگو با مرکز آشتی روسیه در امور سوریه و مقامات نظامی ترکیه بازگشایی شده است.

پنجشنبه گذشته، اردوغان برای گفت‌وگو با پوتین درباره کاهش خشونت‌ها در ادلب به مسکو سفر کرد. دو طرف به توافق رسیدند و یک سند مشترک را برای آغاز آتش‌بس از نیمه‌شب همان روز امضا کردند. همچنین دو طرف برای ایجاد یک راهروی امنیتی در بزرگراه «ام ۴» که استان‌های لاذقیه و حلب را به هم وصل می‌کند توافق کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
اردق مرد نیست // ارتشش هم به یه پول سیاه نمیارزه
آخرین اخبار