معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: تاکنون بیش از۲۲ گروه در راستای مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی و اقدام به فعالیت کردند.

۲۲گروه جهادی در استان زنجان با شیوع ویروس کرونا مقابله می‌کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سید شمس الدین موسوی معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار داشت:با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان، قرارگاه پدافند زیستی استان شکل گرفت و در این زمینه کمیته‌های مختلفی از جمله؛ کمیته‌های آموزش، درمان و پیشگیری تشکیل شدند.

او با بیان اینکه به منظور حفظ سلامتی سربازان و پاسداران، سپاه استان در مرحله نخست اقدام به ضدعفونی فضا‌های عمومی و خوابگاه‌های این نهاد این نهاد نمود، خاطرنشان کرد: معرفی رابط سلامت توسط کلیه معاونت‌ها در راستای ضد عفونی نمودن محل کار و آموزش خود مراقبتی پرسنل در برابر کرونا از دیگر برنامه‌های ما در این مدت بوده است.

معاون اجرایی سپاه استان در ادامه به حضور گردان جنگ نوین از ۱۲ اسفندماه به درخواست استانداری و اداره بهداشت وبا همکاری شهرداری در سطح استان خبر داد و افزود:این گردان در امر پاکسازی، گندزدایی و ضدعفونی محیط شهری به یک ستون اصلی و تأثیرگذار تبدیل شده است.

او با اشاره به تشکیل ۲۲ گروه جهادی در استان در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تشریح کرد: این گروه‌ها؛ پاکسازی، ضدعفونی اماکن عمومی، مساجد، کیوسک‌ها، دکمه‌های عابربانک و معابر پرتردد شهری را در اولویت خود قرار داده‌اند؛ به‌گونه‌ای که سهم مؤثری در مهار کرونا بر عهده دارند.

موسوی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی گروه‌های جهادی، کمک به عادی‌سازی شرایط و ایجاد امید در میان مردم است، خاطرنشان کرد: قرارگاه، مستقل اقدام نمی‌کند و تمام اقداماتش تحت نظر و با هماهنگی وزارت بهداشت است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.