جهانپور گفت: مردم انتظار نداشته باشند که در ایام عید بتوانند همانند سال های گذشته به دید و بازدید و سفر بروند.

آمار بهبود یافتگان کرونا روند صعودی خواهد داشت

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: در روز‌های آینده  آمار بهبود یافتگان کرونا روند صعودی خواهد داشت و امیدواریم طی روزهای آتی شاهد پیشرفت چشمگیر در تعداد افراد بهبود یافته باشیم.

او تاکید کرد: مردم انتظار نداشته باشند که در ایام عید بتوانند همانند سال های گذشته به دید و بازدید و سفر بروند. هموطنان باید در منزل بمانند؛ این یک نکته بهداشتی مهم است و برای سلامتی هموطنان به ویژه کسانی که در بخش‌های مراقب مراقبت ویژه هستند، توجه به این توصیه ضروری است.

تهران، رکورددار مبتلایان به کروناست

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه استان تهران همچنان بیشترین تعداد مبتلایان را دارد، گفت: مازندران با ۸۸۶ مورد در رتبه دوم قرار دارد و توصیه در سفر به مازندران امروز بیشتر ضرورت آن حس می‌شود.

او  با اشاره به اینکه نمودار ابتلا صعودی است، گفت: امسال عیدی شبیه سال‌های قبل نخواهیم داشت و نباید انتظار داشت که در نوروز سفر کرد و رفت و آمد داشت.

جهانپور تصریح کرد: آشامیدن الکل و فرآورده‌های بر پایه الکل هیچ تأثیری در پیشگیری از این بیماری ندارد. در استان خوزستان جمعیت مسمومیت‌ها بر اثر الکل سه برابر مبتلایان به کووید ۱۹ است.
 
او افزود: مقام معظم رهبری در اقدامی هشدار دهنده و هوشیارانه اعلام کردند امسال به مشهد سفر نمی‌کنند؛ این تذکری برای همه است روند ابتلا در خراسان رضوی صعودی است و نباید به عنوان مقصد مسافرتی انتخاب شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت بیان کرد:  مراکز پسابیمارستانی در استان هایی که میزان شیوع در آنها بیشتر است با همکاری سازمان های مختلف راه اندازی شده است.
 
جهانپور تاکید کرد: رعایت نکات بهداشت عمومی و فردی مثل شست و شوی دست و پرهیز از دست دادن و در آغوش کشیدن در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار حائز اهمیت است. کاهش تردد و لغو سفرهای بین شهری و شهری در راس این توصیه ها قرار دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار