مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان با پویا سازی آموزش‌های مجازی ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، گفت: با بهره گیری از روش‌های متنوع ومؤثر آموزشی وایجاد محیط‌های یادگیری پویا وبه منظور فعال سازی اوقات رسمی یادگیری واستمرار آن درخانه، بسته‌های آموزشی، فرهنگی وتربیتی در کانال‌های مجازی ارتباطیبا دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان ارائه می‌شود.

او افزود: با فراهم آوردن بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان ودانش آموزان در ۳۱ مدرسه و مرکز مجازی علاوه بر محتوای درسی مهارت‌های زندگی و حر فه‌ای به دانش آموزان دختر وپسر با نیاز ویژه استان آموزش داده می‌شود.

رنجبر گفت: با توجه به ایجاد وقفه تحصیلی و در راستای جبران عقب افتادگی درسی، کلاس‌های اثر بخش مجازیبرای حدود ۵۰۰ دانش آموز دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و دوره دوم حرفه‌ای در حال برگزاری است.

او با برشمردن سیستم آموزشی به عنوان سرمایه‌ای ضروری برای تحقق اهداف توسعه و مهم‌ترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمان‌های جوامع مختلف گفت: رسالت آموزش و پرورش توان بخشیدن به فرد در جهت توسعه‌ی کامل استعداد‌ها و نیز شناخت توانمندی‌های خلاق خود است.

رنجبربا تأکید براینکه حرفه آموزی در افزایش نگرش مثبت وارتقای سطح خودباوری دانش آموزان با نیاز ویژه تاثیر زیادی دارد، اظهار کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی – یادگیریدانش آموزان را قادر می‌سازد تا دانش، ارزش‌ها ونگرش‌های خود را به توانایی‌های بالفعل تبدیل سازند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد:مهارت زندگی مهارت شخصی واجتماعی است که دانش آموزان باید آن را بیاموزند تا با ارتقای توانمندی‌های خود با موقعیت‌ها و مشکلات زندگی به نحوی بهتر و مؤثرتر مواجه شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.