معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پیش بینی کارشناسی بر این است که در هفته آینده افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در استان کرمان شاهد باشیم.

 دکتر سید وحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: هفته پیش رو مطمئناً با افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان روبرو خواهیم شد و پیک بیماری کرونا صعودی است.

 او افزود: با پیش‌بینی‌های کارشناسی شده افزایش آمار دور از انتظار نیست و وضعیت حال حاضر استان ما وضعیت یکی دو هفته گذشته استان‌های تهران و قم است.

 

دکتر طباطبایی بیان داشت: کلیه هموطنان و همشهریان عزیز می‌توانند در صورت داشتن علائم به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کرده و پرسشنامه آن را تکمیل کنند.

او تصریح کرد: در این پرسشنامه سوالاتی وجود دارد که با پاسخگویی افراد به آن‌ها می‌توان افراد مشکوک به کرونا ویروس را شناسایی کرد.

 

دکتر طباطبایی گفت: بعد از شناسایی افراد مشکوک پیگیری‌های مراقبتی از طریق کادر بهداشتی و درمانی برای آن‌ها انجام خواهد شد و کلیه افراد با مراجعه به این سامانه و تکمیل پرسشنامه و درج شماره تلفن همراه خود پیامکی دریافت کرده و در آن راهنمایی‌های لازم به آن‌ها ارائه خواهد شد.

او از همه همشهریان خواست تا به این سامانه مراجعه و در این غربالگری شرکت کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: این روز‌ها باید به فاصله‌گذاری اجتماعی، گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح و بهداشت فردی توجه ویژه‌ای داشت و ویروس کرونا را جدی گرفت.

دکتر طباطبایی بیان داشت: مردم در صورت داشتن علائم می‌توانند به کلیه مراکز جامع خدمات سلامت شهری روستایی، کلینیک‌های تخصصی و مطب‌های خصوصی مراجعه کنند، به خصوص افرادی که سابقه‌ای بدخیمی سرطان و شیمی درمانی، سابقه HIV مثبت (ضعف سیستم دفاعی) دارند و افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون، چاقی و بیماری‌های تنفسی هستند، اگر دچار تب، سرفه و نفس تنگی شدید شدند، حتماً باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

او افزود: ویروس کرونا هر لحظه در کمین است، باید این ویروس را جدی گرفت و تا جایی که امکان دارد در خانه ماند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.