عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با توجه به شیوع کرونا ویروس و لزوم ضدعفونی سطوح، به ارائه نکاتی پیرامون الکل‌های کاربردی پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبد المجید فدایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: اتانول بهترین غلظت مورد استفاده جهت ضدعفونی ۷۰ درصد و غلظت‌های بیشتر از ۹۰ درصد و کمتر از ۵۰ درصد فاقد اثر ضدعفونی است.

او افزود: به دلیل تبخیر آسان این مایع برای ضدعفونی تجهیرات مناسب است، مخلوط آب در الکل با سرعت بیشتری باکتری‌های بدون اسپور و بیشتر ویروس‌ها را غیر فعال می‌کند.

فدایی در خصوص ایزوپروپانل اضافه کرد: محلول ۵۰ درصد این الکل اثری معادل ۷۰ درصد اتانول دارد و دامنه فعالیت این الکل نسبت به اتیل الکل بیشتر است و قویترین الکل میکروب کش است و از قدرت حل کنندگی بیشتری برای چربی برخودار بوده و باعث خشک شدن پوست می‌گردد و قدرت تبخیری کمتری داشته بنابراین باید مدت زمان بیشتری در تماس باکتری باشد.

او ادامه داد: الکل ۱۰۰ درصد، یا الکل مطلق دارای اثر گند زدایی خیلی پایین تری است و در مجموع برای از بین بردن ویروس کرونا و ساختار آن بهترین الکل اتانول ۷۰ درصد است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار