رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکردگفت: آزمایش ۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به صورت قطعی مثبت اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی شهرکرد گفت: از ۸۸ بیمار مشکوک بستری شده در این استان، تاکنون آزمایش ۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا به صورت قطعی مثبت اعلام شده است.
 
او افزود: ابتلای قطعی یکی از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در روز دوشنبه ۱۲ اسفند اعلام شده بود و امروز هم بر اساس نتایج آزمایشات، ابتلای هشت نفر دیگر به ویروس کرونا به صورت قطعی اعلام شد.

شیرانی اضافه کرد: از مجموع ۸۸ بیمار مشکوک در استان، هم اکنون ۲۳ نفر بستری هستند و مابقی بهبود یافته و ترخیص شده اند.

او ادامه داد: وضعیت بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان وخیم نیست و امید است با مراقبت‌های ویژه حال این افراد رو به بهبودی رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی شهرکرد با اشاره به بحرانی شدن روند شیوع ویروس کرونا در استان، از مردم تقاضا کرد تا در خانه‌های خود بمانند و از تردد‌های غیرضروری بپرهیزند.

شیرانی گفت: اوج شیوع ویروس کرونا اواخر اسفند و اوایل فروردین است، از همین رو توصیه می‌شود عید نوروزی متفاوت از سال‌های گذشته برگزار کنند.

او همچنین نسبت به خرید مواد غذایی و خوراکی بدون بسته بندی نظیر آجیل هشدار داد و افزود: ویروس کرونا تا دو هفته می‌تواند روی مواد خوراکی زنده بماند.

شیرانی، پیشگیری و خودمراقبتی را مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: تنها راه غلبه بر کووید ۱۹ خودمراقبتی و پرهیز از قرار گرفتن در تجمعات است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار