عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وجود استرس مثبت برای مقابله با کرونا با کاهش شیوع بیماری و احتمال ابتلا همراه است و داشتن استرس منفی مخرب است

ذهن آگاهی در مقابله با کروناعاطفه احمدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: وقتی توجه آگاهانه به لحظه حال و بدون تمرکز در مورد آینده و گذشته داشته باشیم بهترین رفتار را انجام می‌دهیم، زیرا احساساتمان در اثر تفکرات منطقی بطور صحیح برانگیخته می‌شوند.

او افزود: اگر در حال حاضر فکر کنیم هر فرد روبروی ما و خود ما می‌توانیم مبتلا به کرونا باشیم و هر آنچه از خارج منزل وارد می‌شود ممکن است آلوده باشد خصوصا اگر دارای سطوح صاف داشته باشد همه اقدامات ایمنی را صد درصد رعایت می‌کنیم. این به معنای داشتن استرس مثبت است یعنی استرسی که به هیچ عنوان مخرب و آزاردهنده نیست بلکه سبب افزایش انگیزه و تلاش برای پیشگیری می‌شود.

احمدی بیان داشت: اگر تنش روانی به استرس منفی تبدیل شود تمرکز و توجه فرد را کاهش داده و سبب می‌شود رفتار‌های اشتباه انجام شود، نگرانی به اطرافیان منتقل شود و واگیردارتر از یک ویروس یک جمع مستعد آسیب را دچار اختلال سلامت روان کند.

او تصریح کرد: ذهن آگاهی بر کرونا یعنی بدون نگرانی از ابتلا و ناراحتی از شیوع بیماری، روی رفتار‌های صحیح پیشگیرانه تمرکز کنیم و به عشق ورزی به همنوع در شرایط سخت، توجه داشته باشیم.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.