نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها گفت:انتظار داریم قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم با تمام کسانی که به هر نحو سلامت جسم و روح مردم را به بازی گرفته اند برخورد جدی کند.

ضرورت برخورد جدی با محتکرین مواد شوینده و بهداشتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهرداد امینی زاده نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها گفت: در این جور شرایط است که همه ما به دنبال حلقه گمشده نظام اداری کشور که همان دولت الکترونیک است. می‌گردیم که درصورت تحقق صد درصدی می‌تواند از حضور فیزیکی شهروندان در فضا‌های اداری و بانک‌ها جلوگیری نماید.

او افزود: اکنون به منظور کنترل و مهار شیوع این ویروس دولت محترم باید از تمام پتانسیل‌ها و پایگاه‌های اجتماعی از قبیل بسیج، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت استفاده کند.

امینی زاده گفت: این روز‌ها کشور باید شرایط دفاع برای سلامت جسمی و روانی قرار گرفته و اگر این موضوع از سوی مسئولین و هموطنان جدی گرفته نشود قطعا در شرایط بحران قرار خواهیم گرفت.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها افزود: کنترل مبادی ورودی، خروجی شهرها، کم کردن ساعات کار ادارات و بانک‌ها به شکل قابل قبول می‌تواند به کنترل موضوع کمک کند.

او بیان داشت: اکنون شاید زمان مناسب برای توزیع اقلام یارانه‌ای و تنظیم بازار مانند گوشت و شکر که به هر شکل مردم را در صف‌های طولانی و مجاورت هم قرار می‌دهد نباشد و این موضوع به زمان بعد موکول شود.

امینی زاده تصریح کرد: روسای ستاد‌های مقابله با ویروس کرونا در سطح کشور تمامی ادارات دولتی را موظف کنند تا تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار داده تا شهرداری‌ها و شرکت‌های دهیاری تمام توان خود را بسیج کرده و کشور را از این بحران عبور دهند.

او بیان داشت: دولت محترم چاره عملی برای تمام مشاغلی که ناخواسته ضرر‌های مالی هنگفتی از قبیل عدم توانایی در عرضه محصولات، پرداخت حقوق پرسنل تا عدم توانایی در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی و مالیات‌های خود متحمل شده اند بیندیشد و هر چه سریعتر به ارگان‌های ذی ربط ابلاغ کند. همچنین هزینه درمان همه بیماران مبتلا به کرونا چه کسانی که از خدمات بیمه‌ای و بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند چه کسانی که از این خدمات به هر دلیل بهره نمی‌برند رایگان شود.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها گفت: انتظار داریم قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم با تمام کسانی که به هر نحو سلامت جسم و روح مردم را به بازی گرفته اند از محتکرین مواد شوینده و بهداشتی، تا انتشار دهندگان اطلاعات غیر موثق و حتی مدیران خاطی و کم کار، برخورد جدی نماید چرا که سلامت مردم اولویت اول جامعه و نظام است.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود به هر شکل ممکن شورا‌های تامین شهر‌ها موضوع را جدی‌تر از پیش دنبال کرده از برگزاری تمام اجتماعات مردمی تحت هر عنوان جلوگیری کند و مانع مسافرت‌های غیر ضرور هموطنان شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار