در این خبر اوضاع حمل و نقل جاده ای و شهری استان مرکزی و تمهیدات سازمان راهداری کشور بررسی می شود.

خبرهایی از وضعیت راهداری استان مرکزی پس از شیوع ویروس کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی جهت جلوگیری از شیوع کرونا و رفاه حال رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل جاده ای، تا اطلاع ثانوی امکان تمدیدغیرحضوری (اینترنتی) کارت هوشمند رانندگان از طریق نشانی اینترنتی www.smartcard.rmto.ir فراهم شد.

اختصاص ۴۰۰ لیتر بنزین نوروزی به تاکسی‌های بین شهری

مدیرکل مسافری سازمان راهداری از اختصاص ۴۰۰ لیتر بنزین یارانه‌ای در اسفند امسال و فروردین ۹۹ به تاکسی‌های بین شهری خبر داد.

کاهش ۱۵ درصدی سفر‌های مردم پس از شیوع کروناویروس

عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور درباره آخرین وضعیت سفر‌های برون شهری مردم در این ایام اظهار کرد: براساس آخرین آمار‌های دریافت شده میزان سفر‌های برون شهری مردم در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی مختلف حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که مردم توصیه‌های مسئولان را برای جلوگیری و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا جدی گرفته‌اند.

حسن نیا افزود: همچنین در ورودی برخی شهر‌ها از طریق آنالیز دمای بدن مسافران ارزیابی‌های مناسبی صورت می‌گیرد و آن‌هایی که مشکوک به کرونا ویروس باشند اجازه ورود و خروج به آن‌ها داده نمی‌شود.

در پی شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در کشور که باعث افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان شد، مسئولان دولتی به ویژه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی از مردم خواستند تا حتی‌الامکان از انجام هر گونه سفر غیرضرور برون‌شهری خودداری کنند تا بتوان این ویروس را کنترل کرد.

اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا در ناوگان مسافری

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا در ناوگان حمل‌ونقل مسافر گفت: برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربری، هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های صنفی بخش حمل‌و‌نقل مسافربری و رعايت الزامات بهداشتی در طول سفر انجام شده است و آنها مکلف به رعایت الزامات مبنی بر ضدعفونی کردن سطوح تماس دست مسافران در ناوگان با مواد ضدعفونی کننده استاندارد مورد تایید مراکز بهداشت و ضدعفونی کردن اماکن  مورد لزوم در پایانه های مسافربری از طریق سازمان پایانه های شهرداری هستند.

او افزود: به شرکت‌های مسافربری تاکید شده است از بطری‌های آب یکبار مصرف به جای لیوان برای مصرف آب شرب به مسافران استفاده کنند و برای مسافران دارای علائم سرماخوردگی ماسک تحويل دهند. همچنین بر رعایت کامل مفاد ماده ۱۵ ضوابط حمل‌و‌نقل مسافر در خصوص چگونگی تهیه، نگهداری و توزیع بهداشتی خوراکی‌ها در بین مسافران الزام شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: شرکت‌های مسافربری ملزم هستند چنانچه در حین سفرها مسافرانی با علائم سرماخوردگی شدید مشاهده شوند نسبت به توجیه رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و در صورت لزوم  استقرار مسافر در محلی از وسیله نقلیه که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشد، اقدام کنند.

اقدامات پیشگیری با شیوع کرونا در ناوگان باری

حسن نیا در ادامه به اقدامات پیشگیری با ویروس کرونا در ناوگان حمل‌ونقل بار اشاره کرد و گفت: طرح ثبت اثر انگشت در کلیه مراحل دریافت بار، از جمله هنگام تبدیل نوبت مجازی به حقیقی و اخذ نوبت در پایانه‌های بار تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

ضد عفونی سالن های اعلان بار و محل تجمع رانندگان، تعبیه محلول‌های ضدعفونی کننده در مکان‌های مناسب، كنترل و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به سالن‌های اعلان بار، خروج حتی الامکان بارهای قابل ارائه در خارج از سالن های اعلان بار به منظور محدود کردن تردد در سالن‌ها تا اطلاع ثانوی، نصب بنر ،توزیع بروشور‌ها و فیلم‌های آموزشی حاوی توصیه های بهداشتی و نظافت فردی در محل های تجمع رانندگان و مکان های مناسب، کنترل و نظافت سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های بار، همکاری و تهیه فضاهای مورد نیاز برای مامورین بهداشت جهت غربالگری افراد، جمع آوری و انتقال زباله های موجود حداقل ۲ بار در روز ، از جمله تمهيدات انجام شده برای پيشگيری است.

اقدامات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در پایانه‌های مرزی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در پایانه‌های مرزی که محل تردد ناوگان بین‌المللی محسوب می‌شود،‌ بیان داشت: جلسات کمیته هماهنگی در پایانه‌های مرزی با حضور نمایندگان مرکز پیشگیری از بیماری‌ها برگزار شده و دستورات لازم به شرکت های خدماتی در مرزها همچون جمع آوری و انتقال زباله‌های موجود در روز طی چند مرحله ضدعفونی کردن غرفه مربوط به نصب بنرهای آموزشی در مناسب‌ترین نقاط سالن و محوطه برای اطلاع مسافران، نصب تابلوهای هشدار دهنده برای عموم مسافران از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در مرز ها است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۲:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
چرا خاک ریز زدن نوبران به قله گزل دره را بچه یکی افانتیز گرفت. چطور بیمارش به یه بینارستان برسونه