لباسی که برای حفاظت کادر درمان در برابر ویروس کرونا در اراک ساخته شده چند بار مصرف است.

مرتضی صدیقی، رئیس بیمارستان سینا اراک  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه لباس‌های موجود حفاظتی در مقابل کرونا اغلب چند بار مصرف هستند گفت: لباس حفاظتی در مقابل کرونا که در این بیمارستان تولید شده چند بار مصرف است.

تولید لباس چند بار مصرف حفاظتی برای مقابله کرونا در اراک

صدیقی افزود: لباسی را که تهیه کردیم برای ایمنی عفونی پرسنل و کارکنان بیمارستان‌هایی است که با بیماران آلوده تماس دارند و طراحی این لباس خاص به نحوی است که در مقابل ویروس نفوذ ناپذیر هست وکارکنان بیمارستانی در این لباس کاملا ایمن هستند.

او اضافه کرد:، چون لازم بود این لباس را پس از تهیه به تایید اداره تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی برسانیم برای همین بررسی‌های مختلف را روی پارچه‌های مختلف و جنس‌های مختلف موجود انجام دادیم و بالاخره بهترین‌ها که هم نفوذناپذیر باشند و هم قابلیت اتوکلاو کردن باشند را پیدا کردیم.

رئیس بیمارستان سینا اراک بیان کرد: قابلیت اصلی لباس حفاظتی در مقابل کرونا تولید شده در بیمارستان سینا چند بار مصرف بودن آن است که با اتوکلاو کردن می‌توان چندین بار از ان استفاده کرد و در این شرایط می‌تواند الگوی برای بقیه مراکز درمانی باشد.

او ادامه داد: نکته دیگر اینکه رنگ بندی این لباس را به شکلی در نظر گرفتیم که در رنگ‌های مختلف باشد و پرسنل با مسئولیت‌های مختلف بتوانند از رنگ‌های خاص خودشان استفاده کنند.

روزانه ۲۰ تا ۳۰ دست لباس حفاظتی در مقابل کرونا در بیمارستان سینا تولید می‌شود و تا حالا حدود ۲۰۰ دست تهیه کردیم که هم برای کارکنان بیمارستان خودمان بوده و هم تعدادی از این لباس‌ها را به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های دولتی درگیر مبارزه با کرونا اختصاص دادیم و برای تولید ۵۰۰ دست از این لباس‌ها برنامه داریم و این بستگی به آینده و شرایط دارد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام من برا خواهرم پرستاره از این لباسها چطوری میتونم بخرم لطفا راهنمایی کنید با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
Farsaz7
۰۳:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام. کاش نحوه تولیدشو کامل توضیح بدن مردم تو خونه بتونن بسازن برای افرادی که داوطلبانه میرن برای ضدعفونی خیابونها و ساختمونها و....
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام. اگر پرستاری از استان دیگه این لباس رو بخواد تهیه کنه از کجا. به چه صورت باید پیگیری کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
بنفشه سهامی
۱۵:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
لطفا از نظر امکان خرید راهنمایی کنید