به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن معاون برنامهریزی و توسعه منابع در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استانها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش تحت قانون مدیریت خدمات کشوری است و ظرفیتهای این قانون هم توانایی مشخصی دارد. هم رتبه بندی سال ۱۳۹۴ با افزایش یک آیتم از فصل دهم و هم رتبه بندی سال ۱۳۹۸ با افزایش سه آیتم از فصل دهم بر مبنای قانون مدیریت خدمات کشوری ارائه شدند. این موضوع انتظارات فرهنگیان را برآورده نکرده و اعتراضاتی دارند، اما باید توجه داشته باشند که وزارت آموزش و پرورش مجری قانون است و آن گونه که قانون حکم کرده میباید اقدام کند.
الهیار ترکمن بیان کرد: رتبه بندی از مهر ماه ۱۳۹۸ اجرا و براساس مفاد آیین نامه انطباق به وضعیت جدید و ارتقاء افراد مشمول انجام شد. طبق آیین نامه افراد مشمول باید برای ارتقاء به رتبه بالاتر آزمون میدادند که در چند نوبت آن را برگزار کردیم؛ در حین اجرا، بخشنامه سازمان برنامه و بودجه برای استفاده تمام کارکنان دولت از افزایشات فصل دهم ابلاغ شد تا تبعیض میان کارکنان دولت را برطرف کند.
او ادامه داد: برای ما که هیچ وقت از این امتیازات به میزان ۵۰ درصد استفاده نکرده بودیم، فرصت مناسبی شد تا پایه حقوق کارکنان آموزش و پرورش را بر مبنای ۵۰ درصد امتیازات این فصل تثبیت کنیم.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع اظهار کرد: این اقدام در افزایشات بعدی حقوق و مواردی مانند اضافه تدریس و غیره تاثیر زیادی دارد، اما از این بابت که تفاوت میان رتبهها را برداشته، مورد اعتراض واقع شده؛ توجه به این نکته ضروری است که با اعمال افزایش فصل دهم هیچ آیتمی حذف نشده و هیچ کاهشی هم اتفاق نیفتاده است.
الهیار اذعان کرد: متاسفانه جوی ایجاد شده که احساس میشود رتبه بندی حذف شده است، اما این گونه نیست و اگراحیانا اشکال نگارشی بوده است به لطف خدا و تلاش همکاران مشکلات و ایرادات برطرف شده است.
او با اشاره به مصاحبهاش با صداوسیما که در هفته گذشته انجام و دیروز پخش شد، گفت: این مصاحبه به اعتراضات دامن زده است در حالی که اگر دقت شود بنده درآن مصاحبه اولا به فرهنگیان یعنی کل کارکنان آموزش و پرورش اشاره داشتم و دوم، میانگین افزایش را عنوان کردم؛ قطعا هرجا که عددی بصورت میانگین اعلام میشود، برخی اعداد پایینتر و برخی دیگر بالاتر از آن هستند. مستندات اعداد و ارقام هم موجود است و مستند صحبت شده است.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع تاکید کرد: هزار میلیارد تومان در مجموع به ما افزوده شده است که با توجه به تعداد کل حقوق بگیران، این افزایش عدد متوسط یک و نیم میلیون را نشان میدهد.
او در ادامه اضافه کرد: عرصه مسایل اداری و مالی عرصه قانون و اعداد و ارقام است که به روشنی قابل اثبات است. فرهنگیان عزیز باید اطلاعات دست اول و واقعی را از خود وزارت آموزش و پرورش در ستاد، استانها و مناطق دریافت کنند. فضای مجازی مرجع قابل اعتمادی برای دریافت چنین اطلاعاتی نیست.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع افزود: برای ارتقای رتبه فعلا آزمونی نخواهیم داشت تا تکلیف رتبه بندی از نظر ایجاد آیتم جدید یا افزایش مواد قانونی که بتواند بر پایه اقلام فعلی، تفاوت حرفهای در دریافتی معلمان ایجاد کند مشخص شود. امروز صبح نیز وزیر محترم آموزش و پرورش دستور دادند که جلسه کارگروه ذیربط تشکیل تا اتخاذ تصمیم شود.
الهیار به معلمان و فرهنگیان کشور اطمینان داد پیگیر این موضوع هستیم و کمی صبر کرده و به خدمتگزاران خود در معاونت برنامهریزی اعتماد داشته باشید.
او با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در سال٩٩، اظهارکرد: در سال آینده براساس اطلاعات اسمی، نزدیک به ۶١هزار نفر واجد شرایط بازنشستگی خواهند شد و باید ببینیم چقدر از این تعداد به طور قطع بازنشسته خواهند شد.
الهیار ترکمن افزود:١٧٠ هزار نفر به دانش آموزان دولتی اضافه میشود و ما در بخش نیروی انسانی ٧ هزار و٩۵٨ نفر از دانشگاه فرهنگیان و ١٢ هزار و ۶٠٠ نفر از ماده ٢٨ به نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اضافه خواهند شد.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع اظهار کرد: سند نیروی انسانی در حال تدوین است که دو بخش کمی و کیفی و ارتقای حرفهای نیروی انسانی درآن پیش بینی شده است و ما باید با تاکید بر دورههای مجازی بتوانیم به ارتقای حرفهای نیروی انسانی توجه کنیم.
الهیار گفت: در حوزه کمی چند سیاست داریم که میتوان به توسعه و سنجش صلاحیتهای حرفهای، توسعه فعالیتهای کیفی آموزش در مدارس، مقیاس کوچک کردن مدارس، ارتقای پوشش تحصیلی، توازن نیروی انسانی مبتنی برشاخصهای مصوب و غیره اشاره کرد.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع تصریح کرد:آموزشهای کیفی بدو ضمن خدمت، توزیع نیروی انسانی جدید الاستخدام، توجه به حوزه تربیت بدنی در دوره ابتدایی، توجه به نقل و انتقالات، توجه به کلاسهای چند پایه، مشارکت همه گروههای ذیربط در توازن نیروی انسانی، فعالیتهای پرورشی، توسعه پیش دبستانی، توجه به مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه و... از سیاستهای ما در ساماندهی نیروی انسانی است.
او گفت: در هفته جاری سرانه بهداشتی صرفا بابت هزینههای بهداشتی مدارس به حساب مدارس واریز شده است و این سرانه تنها براساس آماده سازی مدارس در برابر بیماری کرونا است.
انتتهای پیام/
درسته ساعات اداری طولانی تر از ساعات آموزشیه ولی نشستن تو یه اتاق خلوت کجا و سروکله زدن با 40 تا دانش آموز کجا اونوقت اضافه حقوق هم مال اداریاست
با23 سال سابقه 200 ب حقوقم اضافه شده از رتبه بندی هم ک آبی گرم نشد
منت هم میزارین سر معلما؟!!!
به عدالت فکر کن بازنشسته 98 از سال 96 در انتظار اجرای رتبه بندی است افزایش 50 درصدی هم حق ماست هیج جای دنیا در یک سال این همه اختلاف حقوقی پیش نمی اید خدا در نظر بگیر وجدان را بیدار کن به عقل ومنطق مراجعه کن اگر پی گیر جدی نباشی ظلم بررگی به ما کردی
کار مانیروهای آموزشی که از نیروهای اداری خیلی سنگین تره.
ما خواهان رتبه بندی و ۵۰ درصد بطور جدا گانه و کامل هستیم.
لطفا پیگیر حق و حقوق ما باشید.
آقایون چون خودشون اداری هستند، باید هم به نفع خودشون کار کنند. به فکر نیروهای زحمتکش آموزش که نیستند.
تازه این افزایش ۵۰ درصد مختص همه ی کارکنان دولت بوده.
اما طبق معمول از معلمان زحمتکش بخش آموزش صلب شده.
چند حکم نیروهای آموزشی توی خبرها نشون بدین تا همه این ظلم آشکار و ببینند.
اون همه جا میگن معلمها ۲ میلیون اضافه حقوق داشتند.
آش نخورده و دهن سوخته
شما که رتبه بندی سال۹۴ را حذف کردید چگونه از مبلغ بالای یک میلیون صحبت می کنید
بذار من بهت بگم.
دقیقا بهتون بگم چی شده.
رتبه بندی معلمان را حذف و مبلغ اختصاص یافته به رتبه بندی را به خودشون و اداری ها اضافه کردند.