ابطحی اعتراض معلمان نسبت به افزایش حقوق و حذف رتبه بندی را به حق دانست و از تفاوت ناچیز افزایش دریافتی نسبت به کارکنان اداری انتقاد کرد.

محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ماجرای حذف رتبه‌بندی فرهنگیان و جایگزینی طرح افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار کرد: افزایش حقوق کارکنان اداری با توجه به شرایط گرانی و کاهش قدرت خرید مطالبه به حقی بوده است  و کاری مثبت از سوی دولت انجام شد هرچند که در بخش خصوصی اعمال این افزایش حقوق یک چالش جدی محسوب می‌شود اما در مورد معلمان هم این موضوع به عنوان یک دغدغه جدی مطرح است.

او ادامه داد: آموزش و پرورش صف مقدم تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و معلمان پیشگام در این مسیر هستند بنابراین باید رتبه بندی فرهنگیان برای آن‌ها اجرا می‌شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که رتبه بندی فرهنگیان با ایراداتی همراه بود، گفت: زمانی که رتبه بندی تصویب شد به جای آن که لایحه آن را به مجلس بیاورند تا آن را به عنوان یک قانون تصویب کنیم در هیئت دولت تصویب شد و قرار بر این بود که معلمان با حداقل ۲ سال سابقه تحت پوشش این طرح قرار بگیرند و از امتیازات آن بهره‌مند شوند.

تغییر رویکرد کارکنان اداری مامور برای دریافتی بیشتر

او اضافه کرد: در این شرایط بخشی از کارمندان اداری به ویژه آن دسته از افرادی که از طریق بخشنامه ۲۳۰ یعنی نیروی آموزشی که به عنوان مامور در کادر اداری فعالیت می‌کردند، نسبت به بازگشت به پست آموزشی اقدام کردند.

ابطحی بیان کرد: بنابراین اگر آن‌ها به پست آموزشی برمی‌گشتند رتبه بندی شامل آن‌ها می‌شد که برخی از این افراد مشمول قصد داشتند به پست آموزشی برگردند تا مشمول رتبه بندی شوند و از مهر ٩٩ همه به کلاس‌های درس بروند، اما با تغییر سیاست آموزش و پرورش تصمیم آن‌ها تغییر کرد.

او افزود: با توجه به این ساز و کار قرار بر این بود تا کمبود کارکنان اداری از طریق ردیف‌های استخدامی که برای جذب نیروی جدید در نظر گرفته می‌شود تأمین شود، اما یک ماه از این طرح نگذشته بود که بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی امتیازات و حقوق مطرح شد و این موضوع باعث افزایش ۱/۵ تا ۳ میلیون تومانی حقوق هم می‌شد در حالی در مقایسه با رتبه بندی فرهنگیان که در نهایت ۸۰۰ هزار تومان به حقوق معلم‌ها اضافه می‌کرد تفاوت فاحشی داشت در نتیجه کارکنان اداری تصمیم گرفتند بدون آن که به کلاس درس بروند، ماموریت خود را در شغل اداری ادامه دهند.


بیشتر بخوانید: افزایش ۱/۵ تا ۲ میلیون تومانی در حقوق فرهنگیان


بی توجهی دولت به خواسته معلمان، تبعات دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: با توجه به این شرایط معلمان اعتراض به حقی دارند که دولت در این مورد باید فکری بکند و رتبه بندی را که پیش از این برای معلمان در نظر گرفته شده بود بار دیگر اجرایی کند؛ هرچند رتبه‌بندی ایراداتی داشت، اما بدون آنکه این ایرادات برطرف شود به کلی این طرح را حذف کردند و اگر دولت به اعتراض معلمان توجهی نداشته باشد بدون شک تبعات غیر قابل پیش بینی برای آن‌ها دارند.

او تاکید کرد: از طرف دیگر این کار باعث بی‌انگیزگی معلمان می‌شود که باید تدبیری برای آن داشته باشند همچنین سخنان آقای اللهیار معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش هم برای معلمان قانع کننده نبود.

دولت باید با مردم صادق باشد

ابطحی گفت: از طرفی دیگر سوال اینجاست دولت چگونه برای این افزایش تامین اعتبار می‌کند در حالی که همواره از کمبود اعتبارات صحبت می‌گوید و اگر حالا این اعتبارات تأمین شده است باید این سوال را پرسید که چرا زودتر از این، چنین کاری انجام نشده است؛ دولت باید با مردم صادقانه برخورد کند و  رتبه‌بندی معلمان را باید با افزایش حقوق کارکنان اداری یکسان سازی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین بخشنامه ۲۳۰ را معضلی اساسی در آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی یکی از معضلات اصلی است که با آن همواره مواجه هستیم و باید این موضوع را بررسی کرد که چرا نیروی آموزشی باید وارد پست اداری شود و بنا بر منفعت تغییر از پست اداری به  آموزشی و بالعکس داشته باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Hong Kong
رامین حسین زاده
۱۹:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
من بامدرک فوق سال۷۴ جذب اموزش وپرورش شدم طی چندین مورد دیدم هرمعلمی هنر کلاس داری نداشت وبیسواد بود جذب اداره می شد.همکار اداری شما اگر جراتش داری برگرد مدرسه و وسه تابستون هم استراحت کن ( قابل توجه همکار اداری که گفت معلم ها چکار میکنند) خدمت همکارا عرض کنم من ۹ سال عضو گروه اموزشی وزارتخانه بودم هیچ کاری دروزارتخانه انجام نمیدادیم فقط واسطه انتشارات بودیم برای تبلیغ کتاب های کمک اموزشی. معضل ما همکارا اداری هستن.حرف زیاد دارم که مدیر مالی چقدر دشمن معلما بوده..
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۲۲:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
احتمالا بعد از کرونا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تفاوت حقوقی درون سازمانی 2 میلیون تومن هست هر کی باورش نمیشه دو تا حکم اداری و آموزشي را با شرایط یکسان دو همکار مقایسه کنید. خواهش میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من الان نظر فرستادم اون‌قسمت آخرش که نوشتم هرکی مث شما فکر میکنه روزگار مارو بگذرونه رو درج نکنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۱۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
من کارمند اداره کل هستم ومبلغ2500هزار تومان به حقوقم اضافه شده وماهیانه سه میلیون اضافه کار می گیرم راضیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
لطفا خودتون رو جای شخص دیگه جا نزنید و مطالب غیرواقع نگید
United States of America
رضا
۱۵:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
700 تومن ازم کم شده 500 تومن اضافه شده در حقیقت 200 تومن کم شده واقعا ما را چی حساب میکنید
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۲۱:۰۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
اولا شماها که میگویید حقوق معلمان زیاده کارمندان ادارات دیگه درروز فقط یکی ساعت کارمفید دارند معلم های چهارساعت مفید دوما این اضافه حقوق راشماها چندین سال میگیرید وکیف میکنید ماتازه اضافه شده شماها درسال یکماه مرخصی دارید که برای بازنشستگی حدود چهل میلیون میشه شما تو ادارات دیگه به عنوان روز معلم کادو بهتون میدن اون وقت ما که معلم هستیم هیچی لطفا درست قضاوت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
لطفا با فرهنگ کارمندی و متانت و درستی و صداقت جواب بدین من کارمندم خدا خودش شاهده که حرفای شما غیر واقعیه امیدوارم در برابر خدا پاسخگو باشین .الان در شرایط کذونا قایم شدی تو خونه ات من بچه ام در معرض خطر هست‌چون من مرکز بهداشتم هر روز باید برم برا نظارت بر دفن بیماران کرونایی و گندزدایی منازلشون بعد میام خونه . پشوهرم هم هر روز ۲۵۰کیلومتر میره سر کار و برمیگرده برا سه میلیپون تومان حقوق که نصف آن پول بنزین هست ، امیدوارم هرکس نظرش مثل شماس روزگار مارو بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۰:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
معلمان اصن کارمند نیستن شامل این مصوبه بشن، تازه از مزایای رتبه بندی استفاده کردن، به نظر من فقط کادر اداری آموزش و پرورش استحقاق افزایش رو دارن، ، نه معلمان گرامی که کلا در سال سه ماه کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام مگه معلمان چه کاری میکنن همش توخونه ن همه افزایشی ها و حقوق مزایا اونا میبرن الان شغل معلمی راحت ترین شغله ولی همش شاکی ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
مگر معلمان چقد کار میکنند و چند روز سر کار میروند که هر روز بر طبل افزایش حقوق میکوبند؟ پرستاران و نیروهای مسلح را دریابید با کار زیاد و همیشه آماده باش با کمترین حقوق و معیشت برای خود و خانواده هایشان. معلمان که هر روز کنار خانواده هایشان هستند ولی پرستاران و نیروهای مسلح.......
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۶:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام قابل توجه کسانی که فکر میکنند معلما ۳ ماه تابستان بیکارند بر خلاف کارمندان دیگه
۱ _کارمندان دیگر ادارات یکماه در سال مرخصی دارند
۲- کارمندان سایر ادارات پاداشهای های متعدد بدون سرو صدا به مناسبت های مختلف همچون اضافه کاری حداقل ماهانه ۸۰ ساعت حتی بدون کار ، پاداش های ایام واعیاد های مختلف روز مرد روز زن ، پاداشهای پایان سال وتشویقی فرزندان ممتاز آنان و.... .خیلی امتیازات دیگه که دریغ از حتی یک هزاری در حق معلمان
۳ _ وقتی فرزند شما ۳ ماه تابستان یا بعد از ساعت مدرسه در خانه است دلیل نمیشه من فرهنگی هم در خانه باشم من هم مشغول سپری کردن بسیاری از ضمن خدمتها و دوره ها جهت بروز کردن اطلاعاتم یا طراحی یا تصحیح اوراق یا مطالعه و...هستم
۴_ د
ودر پایان اگر فکر میکنید کار معلمی خیلی آسان وبدون درد سر می باشد فقط یک ساعت پشت درب کلاس درس دبیر بنشین وبس
Germany
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
به نظرم به نسبت روزهایی که من کار میکند باید به او حقوق داد در این صورت میبینین خیلی بیشتر از اون که حقشون هست دریافت میکنن ، توی ۱۲ ماه سال حداکثر ۳ ماه کار میکنن و این رو همه مردم واقف هستن و باید اون حقوقی که از جیب مردم به فرهنگیان داده میشه باید در قبالش کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
علت کمی افزایش حقوق به فرهنگیان نسبت به سایر کارمندان بر می گردد به سال 94 و دست گلی که وزیر وقت فانی داده است اگر همان موقع حرف از رتبه بندی نزده بود حالا حال و روز مون بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل اصغری نسب
۲۳:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
با سلام.چرا برای معلم که در خط مقدم تعلیم و تربیت است باید کمتر از 1-نیروی اداری افزایش حقوق داشته باشیم که وطیفه پشتیبانی داره که با هیچ منطقی درست نیست.
2-چرا افزایش حقوق و پرداخت پاداشها و مزایای و مطالبلت سایر ارگانها رسانه ای نمی شود.
3-چرا حرف دل معلم را از خود وی نمی پرسید و از وضع اسف بار زپندگی وی و تبعیض با سایر ارگانها گزارش نمی دهید و شفاف سازی نمی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
بله نگاه کنید معلمان را هر روز طعطیلند و کنار خانواده هایشان ولی پرستاران و نیروهای مسلح هر روز آماده باش و دور از خانواده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
همش دروغ و گول زدن مردم.
من با ۱۷ سال سابقه تدریس درروستا، از اون ۱/۵ تا ۲ میلیون اضافه شده به حقوق فرهنگیان، فقط ۲۵ هزار تومان بهم اضافه شده.
واقعا متاسفم
خجالت بکشید از این همه دروغ و بی عدالتی
که تازه با خبرهای کذب گوش فلک کر کردین.
اون ۲۵ هزار تومان هم ارزونی خودتون. برش گردونید
ظاهرا خودتون محتاج ترین و بیشتر به اون نیاز دارین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
عجب افزایشی!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
هرمزگان
۱۹:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
جالبه معلما که کل سال تعطیل هستن و نسبت به سایر کارمندای دولت هم کمتر کار میکنن و فشار کاری سایر کارمندان رو هم ندارن که کل هفته مشغول فعالیت هستن و زمستون و تابستون و کرونا هم براشون فرقی نداره. پس شما هم اینقدر پر توقع نباشید. هر‌ چند کارتون قابل احترامه ولی خودتون باید قضاوت کنید که نسبت به بقیه کارکنان چقدر کار میکنید و چقدر بیکارید؟؟!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
س
۱۸:۲۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام کوته فکری یعنی این
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۲:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام علیکم
لطفا تمام بررسی های کارشناسی را نگاه کنید. و ساعت کارمفید فرهنگیان را با سایر کارمندان مقاسیه بکنید.
سپس این سخنان را مطرح کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۹:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
من معلمم وکارشناسی ارشد دارم و28سال سابقه و رتبه 5در دو مرحله افزایش حقوق به خدا قسم 620هزار تومان اضافه شده چه طور اقای ترکمن میگه بین 1200تا دو میلیون ,لطفاا رسیدگی کنید..ممنون
Sweden
علی هدایتی
۱۸:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
تابستان و پاییز ۹۹ به راه می رسه اون وقت میگن و خواهش میکنند از معلمین که بازنشسته نشوند . اون موقع وقت طلایی ماست که جوابگو نباشیم و کلاسها بدون معلم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
افزایش 50 درصدی خیلی خوب بود ،خدارو شکر،دست همه مسولان درد نکنه خداخیرشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ط۰م
۱۷:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام من با29سال سابقه که از اول استخدام تاحالادرروستاخدمت نموده ام ازاین افزایش رتبه بندی 530هزارتومن و50درصدي که که افزوده شد22هزارتومن به آ ن اضافه گردیده که مجموعا 550هزازتومن افزایش داشته که باميلغي که درتلویزیون اعلام شده 1,5تفاوت داشته چرااينقددرحق مااجحاف ميکنيد؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
-سلام با ۲۳ سال سابقه خدمت وطبقه ۵ هفت هزار تومان به حکمم اضافه شد.آقای الهیاری که میگی دو میلیون اضافه شده بقیه ی اون کجا رفته. همکاران آقای الهیاری چون حقوق خودش دو سه میلیون بالا رفته کاری به من وشما نداره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
لطفا فرافکنی نکنید
متوسط افزایش نیروهای آموزشی در هر دو حکم رتبه بندی بهمن ۹۸ و ۵۰ درصداسفند
نزدیک به ۹۰۰ هزارتومن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
بنده با ۱۵ سال سابقه در روستا و عشایر و رتبه عالی از این ۵۰ درصدی که هیاهو کردند فقط ۱۶۸ هزار تومان به حکمم اضافه شده پس کجاست اون یک و نیم میلیون تومان به ما هم نشان دهید
Canada
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
همونم ما نداریم؟ خییییللللللیئی طلبکارین!!!!آخه چتونه؟؟؟ دیگه بخدا اینهمه خوشبختی محاله!!!بقران خیییییلللللللیییی ناشکرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
واقعا!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
تو دیگه خیلی بدبختی که به افزایش 168 تومنی غبطه می خوری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
آقای ابطحی درست فرمودند وممنونیم از ایشان وآقایان حاج بابایی ومیرزاده که پیگیر هستند.رهبر معظم بارها فرمودندکه مسولان بامردم صادق باشند ولی گوش شنوایی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
عجب
United States of America
فرح دلیری
۱۷:۲۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
با تمام این تفاسیر وضعیت معلمهای شاغل که از نطر حقوقی مشخص نیست وتا اجرای مقرارات حقوقی درکنا آنها به بازنشسته های فرهنگی که عمر خود را برای تعلیم وتربیت فرزندان این مرز وبوم گذاشتند که در ایام بازنشستگی از حقوق ومزایایی برخوردار میشوند که جلوی فرزندان ونوهها داماد وعروس سربلند باشن ولی الان با این حقوق کم باید چشمشون بدست افراد خانوادهاش باشه حقوق بازنشسته ها را هم زیاد کنید تا ما بازنشسته ها بتونیم زندگی کنیم نمیگیم برابر با فرهنگی شاغل ولی حداقل با وضعیت گرونی بتونن زندگی کنن نه که از خجالتشون نتونن حتی با نزدیکفرزندانشون رفت وامد کنن چون نمیتونن با این حقوق از آنها پدیرایی عادی داشته باشند
آخرین اخبار