رییس اداره محیط زیست کهنوج گفت: صبح امروز خرس سیاه آسیایی از گونه‌های نادر و در معرض انقراض از سوی اعضای انجمن دوستداران طبیعت منطقه کلمرز در این منطقه مشاهده و تصویر برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عبدالله زاده، رییس اداره محیط زیست کهنوج گفت: با همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج و انجمن دوستدارن طبیعت کلمرز، صبح امروز در مناطق کوهستانی کلمرز کهنوج از یک قلاده خرس سیاه آسیایی که گونه آن در معرض انقراض است، تصویر برداری شد.

او افزود: حوزه شهرستان کهنوج یکی از زیستگاه‌های امن این گونه ارزشمند جانوری محسوب می‌شود و در سال های قبل نیز اولین تصاویر از این گونه در این شهرستان به ثبت رسیده بود.

عبدالله زاده بیان داشت: حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی این منطقه به صورت مردم محور بوده و ساکنان منطقه با ثبت یک انجمن به صورت داوطلبانه اقدام به حفاظت از محیط زیست منطقه کرده اند. 

او بیان داشت: منطقه کلمرز یکی از زیستگاه‌های خرس سیاه آسیایی در ایران محسوب می‌شود؛ اما متاسفانه با وجود حضور این خرس در این کوه ها، هنوز این منطقه جز مناطق حفاظت شده محیط زیست تعیین نشده است.

 انتهای پیام/م ی

برچسب ها: خرس سیاه ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار