نیرو‌های جهادی در خانه هایشان منتظر ویروس کرونا نماندند و در حرکتی خودجوش و انسان دوستانه به مبارزه با این ویروس کشنده رفته اند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در زمانی که مردم انقلابی ایران بادست خالی دست در دست همدیگر حکومت محمد رضا شاه، ژاندارم منطقه‌ای آمریکا که مجهز به مخوفترین و خشن‌ترین نیرو‌های امنیتی بود را سرنگون کردند و درست زمانی که این انقلاب نوپا هنوز خودش را پیدا نکرده بود و این نهال تازه در میان تاریخ ستمشاهی سر بیرون آورده بود با حمایت مستقیم ابرقدرتان دنیا حمله سنگین دشمن بیرونی مردم ایران رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام حسین به ایران اسلامی آغاز شد.

مملکت از هم پاشیده بود و مردم که تازه انقلاب کرده بودند تقریبا چیزی از نظامی و نظامی گری نمی‌دانستند، اما با جسارت به جبهه‌ها اعزام شدند تا هر طوری شده از این کشور واین انقلاب دفاع کنند، زن ومرد، هرکس هرکاری بلد بود انجام داد و هرتوانی داشت از دوخت لباس رزمنده‌ها تا کار با سلاح نظامی به میدان آورد تا در این راه هم کاری کند وهم چیز‌هایی یاد بگیرد که بتواند از کشورش در برابر دشمن قوی دفاع کند.

 

مقابله با کرونا با کمک مردم به روش جهادی

دشمن بعثی از طرف بیش از ۶۰ کشور حمایت مالی، نظامی، اطلاعاتی و تجهیزاتی و نیرویی حمایت می‌شد و طبق محاسبات خودش و ابرقدرت‌هایی که او را حمایت می‌کردند قرار بود در مدت یک هفته به تهران برسد و طومار ایران اسلامی را درهم بپیچد، اما نتیجه همیاری مردمی ۸ سال دفاع مقدس در برابر دشمن مجهز، ایرانی سربلند بود که آبدیده شده و مدل نظامی منحصر به فرد خودش را پیدا کرده بود مدلی بومی که عاریتی از غرب و شرق نبود.

با پایان دفاع مقدس این نیروی عظیم مردمی در حوزه‌های ملی هم نقش ایفا کرد که یک نمونه آن همدلی ملی ریشه کن کردن فلج اطفال بود که سازمان بهداشت جهانی را به تعجب واداشت؛ اما آرام آرام عده‌ای که فکر می‌کردند دیگر عصر روش‌های جهادی مردمی به سرآمده به بوروکراسی روی آوردند، سازماندهی بوروکراتیک را جایگزین کرده و از روش مردمی فاصله گرفتند.

تا اینکه زلزله سال ۹۶ کرمانشاه و سیل نوروز ۹۸ جهاد مردمی را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت و کارکرد این نیروی مردمی را اثبات کرد چرا که این بلایا فراتر از توان نیرو‌های بوروکراتیک دولتی بود و این دست توانای وحدت بخش مردمی بود که کمک داوطلبانه به همنوع بدون چشم داشت آن‌ها را به میدان خطر می‌رساند.

 

مبارزه جهادی با کرونا/ کمک داوطلبان مردمی به نظام سلامت

اکنون که دشمنی دیگر از نوع ویروسی با نام ویروس کرونا مردم عزیز کشورمان را در رنج و ترس بیماری قرار داده و مقابله با این ویروس فراتر از توان نیرو‌های بروکراتیک است و دوباره  شاهد حضور داوطلبان مردمی نیاز به نیرو‌های مردمی و جهادی در میدان نبرد با کرونا ویروس هستیم که به یاری سیستم بهداشت و درمان آمده اند تا درکنار پزشکان و پرستاران در جبهه دفاع از سلامت خدمت کنند با این تفاوت که اینبار رنگ لباس هایشان سفید است و دشمن موجودی خطرناک میکروسکوپی و پنهان از چشم ها  است.

از دانشجویان پزشکی گرفته تا دانشجویان با تخصص‌های دیگر و همه مردم عادی داوطلب شده اند تا با فعالیت در حوزه سلامت به همنوعان خود که گرفتار بیماری کرونا هستند کمک کنند.

حضور گروه‌های جهادی در جبهه سلامت

امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم در امتداد استفاده از ظرفیت گروه‌های داوطلب مردمی به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از بین دانشجویان و علاقه‌مندان  گروه‌های جهادی حوزه سلامت تشکیل داده است.

برای اینکه از فعالیت این گروه جهادی اطلاعات بیشتری را کسب کنیم به سراغ مسئول گروه‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی اراک رفتیم.

ابوالفضل حاج کریم، مسئول موسسات خیریه و گروه‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:  دانشگاه علوم پزشکی تمام توان و ظرفیت خود را بکار گرفته  تا این مشکل را حل کند، اما برای عملکرد بهتر،نیازمند کمک‌های مردمی هستیم و با توجه به اینکه تعداد بیماران زیاد است و امکان افزایش تعداد بیماران هم وجود دارد ما باید از توان مردم  بهره ببریم.

حاج کریم  در خصوص تشکیل گروه‌های جهادی،گفت: در حوزه امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی برای تشکیل گروه‌های جهادی افراد داوطلبی که توانایی و تخصص برای کمک رسانی را دارند شناسایی کردیم و الویت با گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی و همچنین افرادی  است که در زمینه‌های پرستاری، اتاق عمل و بیهوشی و... توانایی دارند؛ اما افرادی که در زمینه‌های پزشکی و درمان تخصص ندارند را در لیست‌های جداگانه سازماندهی کردیم تا در شرایط اضطراری بکارگیری شوند.

حضور گروه‌های جهادی در جبهه سلامت

او با بیان اینکه داوطلبان پس از سازماندهی براساس اعلام نیاز در حوزه‌های مختلف درمان، غذا و دارو و بهداشت و... معرفی و بکارگیری می‌شوند، اضافه کرد: تاکنون ۵۰۰ داوطلب در این حرکت جهادی ثبت نام کرده اند.

مسئول موسسات خیریه و گروه‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه حفظ سلامتی داوطلبان الویت ما  حفظ سلامت داوطلبان است،گفت: در فاز اول این حرکت جهادی فقط افراد دارای تخصص بکارگیری شده اند، زیرا در این شرایط  افراد داوطلب باید با پروتکل‌های درمانی آشنا باشند تا هنگام ورود به محیط بیمارستان خودشان آلوده این بیماری نشوند.

او با بیان اینکه در مراحل بعدی از داوطلبان مردمی در حوزه‌های بهداشت و ایستگاه‌های تب سنجی در ورودی‌های شهر و اماکن عمومی استفاده می‌شود،ادامه داد: سعی کردیم برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌ها ی حوزه‌ی مردمی با رعایت استاندارد‌ها و پروتکل‌های درمانی استفاده کنیم.

حضور گروه‌های جهادی در جبهه سلامت

نیرو‌های جهادی در خانه هایشان منتظر ویروس کرونا نمانده اند و در حرکتی خودجوش انسان دوستانه به مبارزه با این ویروس خطرناک و کشنده میکروسکوپی رفته و در راستای پیشگیری و مقابله با کوید ۱۹ به کمک دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی آمده اند.

در حالی که برخی‌ها در جامعه  منفعت خود را به سلامت مردم ترجیح می‌دهند و به فکر ثروت اندوزی،احتکار و گرانفروشی در شرایط موجود هستند،خیلی ها هم  به صورت داوطلبانه آماده کمک در هر زمینه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا و خدمت به مردم و جامعه هستند.

در همین خصوص برای اطلاع از آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ویروس و شرایط حضور نیرو‌های داوطلب در صحنه نبرد با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفتگو کردیم.

دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: زمانی که اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی شناسایی شد از معاونت امور اجتماعی خواستیم تا از گروه‌های مردمی داوطلب همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام کند تا اگر با کمبود نیروی انسانی مواجه شدیم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

جمالیان افزود :  قبلا با کمبود نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی مواجه بودیم و با شیوع ویروس کرونا به بحران نزدیک شدیم، امابعد از حضور نیرو‌های داوطلب مردمی در صحنه، پرسنل درمانی از لحاظ روحی تقویت شدند و مردم هم در عرصه عمل، از زحمات و فداکاری‌های کادر درمانی قدردانی کردند.

حضور گروه‌های جهادی در جبهه سلامت

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی،گفت: بنابر پیش بینی‌هایی که داشتیم نیرو‌های جهادی را شناسایی و سازماندهی کردیم و تاکنون  افراد زیادی  برای فعالیت در حوزه سلامت و مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کردند.

او تصریح کرد: همه کادر های پزشکی،پرستاران و پرسنل بیمارستان ها برای  ضد عفونی کردن مراکز درمانی به صورت داوطلبانه ثبت نام کرده اند.

جمالیان با بیان اینکه شرایط کار مقابله  با ویروس کرونا بسیار سخت است و پرسنل ما باید ۸ ساعت  ماسک و لباس‌های  مخصوص به تن داشته باشند،اظهار کرد:  نیرو‌های داوطلب به صورت مدیریت شده به بخش‌هایی که نیاز به نیرو دارند معرفی می‌شوند.

 

حضور گروه‌های جهادی در جبهه سلامت

 

او  به کنترل ورودی‌های شهر‌ها  هم اشاره کرد و گفت: با کمک نیر‌وهای داوطلب  هلال احمر در وردوی شهر‌های اراک، آشتیان، ساوه و دلیجان ایستگاه‌های تب سنجی راه اندازی  شده  تا ورود و خروج مسافران به شهر‌ها کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه هر شب تمام شهر اراک با همکاری نیرو های خدمات شهری شهرداری اراک، سپاه و یگان ویژه نیروی انتظامی ضد عفونی  می‌شود تصریح کرد:  ضد عفونی کردن فقط بار ویروسی را کاهش می‌دهد و از مردم در خواست داریم در خیابان‌ها تردد‌های غیرضروری نداشته باشند تا با همدلی همه این ویروس کشنده را مهار کنیم.

 

مبارزه جهادی با کرونا/ کمک داوطلبان مردمی به نظام سلامت

 زمانی که دشمن به کشور حمله می کند ، زمانی که داعش در نزدیکی مرزهای کشور  خیمه می زند ، زمانی که  زلزله خانه‌های مردم را خراب می‌کند و زمانی که سیل زندگی مردم را با خود می‌برد،  افراد فداکار و از خودگذشته‌ وطنی  بدون هیچ چشم داشت مادی در صحنه حاضر می‌شوند و به کمک هم نوعان خویش می‌شتابند.

یکی با دفاع مقدس به جبهه ها می رود تا از خاک و ناموس وطنش دفاع کند و با استخوانهای پوسیده برمی گردد، یکی مدافع حرم می شود تا هیچ بیگانه ای جرات نکند نگاه چپ به حرم اهل بیت (ع)  و کشورمان کند، یکی تعطیلات عید خانواده اش  را رها می کند  و به کمک مردمان زلزله زده وسیل زده  می شتابد .

 و اکنون که  کشور مورد تهاجم  یک ویروس میکروسکوپی موذی،خطرناک و کشنده  قرار گرفته،داوطلبان مردمی با لباس سفید به عرصه جهاد  مقابله با کرونا ویروس به میدان  آمده و در جبهه سلامت حاضر شده اند.

این حرکت خودجوش ومردمی در حالی اتفاق افتاده است که رسانه‌های معاند قصد ایجاد ترس و اضطراب در بین مردم را دارند، اما این فریاد همدلی نشان دهنده شجاعت و ایثار وفداکاری مردمان  ایران زمین است.

حضور گروه‌های جهادی در جبهه سلامت

 گروه‌های جهادی همیشه در مواقع بحرانی و در زمینه‌های مختلف  به کمک کشور آمده اند و بدون هیچ چشمداشتی بار تحمیل شده به جامعه را بر دوش گرفته اند  و ثابت کرده اند که با اتکا به این نیروی مردمی می توان خیلی از مشکلات را درکشور حل کرد پس باید قدر دان این نیروها بود که در خانه هایشان منتظر کرونا  نمانده اند  بلکه خودجوش در حرکتی انسان دوستانه داوطلب مبارزه با  این دشمن شدند.

گزارش از رضا جدیدی

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاظم حاجیلو
۱۱:۰۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام بنده ساکن قیدارهستم درروستامشغول خدمات دهی به ملت بابت شکست کرونامیباشم وجان و مالم راگذاشتم برای سلامتی ملت درقیدارداوطلب خواستیدبازدرخدمتم
Iran (Islamic Republic of)
شفیقه طالب زاده
۱۹:۲۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سلام من روانشناس هستم ودر حد توان می خواهم کمک کنم
Iran (Islamic Republic of)
ياسر
۲۰:۰۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام خدا خیرتون بده. من واقعا دوست دارم داوطلبانه خدمت کنم در کار پزشکی و درمان تخصصی ندارم ولی هر کاری از دستم بر بیاد انجام میدم لطفا بفرمایید به کجا باید مراجعه کنم. ضمنا ساکن تهران هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام رضوان کرمعلی دوست دارم داوطلبانه دراین جهاد شرکت بکنم راهنمایی بکنید یازنگ بزنید تورخدا
Iran (Islamic Republic of)
علی ارسلانی
۱۵:۴۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین من مبخواهم کمک کنم ب هر نوع و هرشکل وهرکجا لطفا با من تماس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۱:۳۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
34ساله هستم خانم از شیراز میخوام داوطلبانه به بیماران کرونا کمک کنم لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مینوو
۰۱:۰۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
بنده ساکن شیراز(شهرستان) هستم ۲۵ ساله کارشناسی رشته روانشناسی دارم
دوست دارم به هموطنانم کمک کنم،هر کاری از دستم بر بیاد انجام میدم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
جا مانده
۰۱:۵۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خدا خیرتون بده. من واقعا دوست دارم داوطلبانه خدمت کنم در کار پزشکی و درمان تخصصی ندارم ولی هر کاری از دستم بر بیاد انجام میدم لطفا بفرمایید به کجا باید مراجعه کنم. ضمنا ساکن شهریار هستم.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی ادهمی
۲۲:۳۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
خدا خیرتون بده به حق علی
من ساکن تهرانم مهندس برق هستم و خودم و خانوادم خیلی دوس داریم تو هرجای کشورمون که بشه برا شکست کرونا هرکاری انجام بدیم ممنون میشم اگر جایی هست که میتوانیم کمک کنیم معرفی کنین ممنون
Netherlands
مجید معصومی
۱۷:۵۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
۳۰ اسفند بازنشسته فوریتهای پزشکی سال۱۳۹۸ هستم وحاضرم در مرکز وبیمارستان خدمت کنم
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۰۲:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام بنده ساکن کرج هستم برای کمک داوطلبی آماده ام کجا باید مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
میرزایی
۰۳:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
خدا به همه مردم و کادر درمان زحمتکش قوت بده که جونشون و کف دستاشون گذاشتن و از مردم حمایت میکنند

من هم خیلی دوس دارم کاری انجام بدم هرچی باشه حتی پشتیبانی برای اماده سازی وسایل ضدعفونی و ...

فقط لطفا راهنمایی کنید باید‌چیکار‌کنم ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
راحله رسولی
۲۲:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام، وقت بخیر. راحله رسولی هستم، دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه بهشتی و تبعه کشور افغانستان که علاقه زیادی دارم تا بتوانم در کنار دکتران و پرستاران عزیز به بیماران امدادرسانی کنم. اما در سامانه به علت نداشتن کد ملی ثبت نام نشد، چون من پاسپورت تحصیلی دارم. لطفا راهنمایی نمایید. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد بشیری امین
۱۹:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام منم تشکر میکنم از سفید پوشان خط مقدم منم اگر قابل دونستید برای کمک اماده هستم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
امیروحدت شایسته
۲۰:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من ۲۴ سالم دیپلمه میتونم تو بخش خدمات هرچی که لازم باشه برا بخش کرونا انجام بدم...سرم زدن رگ گیری تزریقات عضلانی و رگی انجام میدم
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه فاتحی
۲۱:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام من آموزگارم و آماده هر گونه خدمت رسانی برای کمک هستم
اما نمیدونم چطور واز کجا باید اقدام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ام البنین اسدی
۱۶:۰۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام دانشجوی رشته ی شیمی هستم آماده ی خدمت کردن هستم هر چی که باشه
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۴:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من آموزگار هستم میشه لطف کنید من را راهنمایی کنید چطور و کجا میتوانم برای مبارزه با بیماری کرونا ثبت نام کنم؟ منتظر پاسخگویی شما بزرگواران هستم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه رضایی
۰۵:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من بازنشسته ی بهداشت هستم نمیدونم چطور میتونم که صبت نام کنم برای کمک حضوری بع بیماران کرونایی
Iran (Islamic Republic of)
خادم
۱۱:۴۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام ۲۸ سال سن دارم ، ارشد حقوق ، رانندگی بلدم ، نوشتار و گفتارم خوبه ، سیستم ایمنی بدنم قویه ورزشکارم ، آماده هر گونه همکاری هستم التماس می کنم اطلاع بدید...
Iran (Islamic Republic of)
محمد تقی حسین زاده
۲۱:۱۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اماده خدمت رسانی و مبارزه با کرونا هستم
سیستم ایمنی بدنم خیلی قوی و اماده
Italy
مصباحی
۱۸:۰۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام دواطلب کمک به بیماران کرونایی هستم ارشد میکروب شناسی هستم.
Iran (Islamic Republic of)
سارانوروزی
۲۰:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام خداقوت
بدای کمک مالی چطور اقدام کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود عرفانیان
۱۴:۳۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام خدا قوت
واقعا همانطور که رزمندگان خودشونو در جبهه ها خوب نشون دادن و پرسنل آتشنشانی در قضیه ساختمان پلاسکو خوش درخشیدند کادر درمانی کشور خصوصا پزشکان و پرستاران خیلی خوب ظاهر شدند و آبرویی ماندگار برای خودشون و ما و کشور بجا آوردند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا فتاحی
۱۳:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام
داوطلب کمک و حضور در بیمارستان ها هستم.
دوره طب مکمل رو گذروندم. و چه در بخش خدماتی و چه کمک از طریق همین طب مکمل آماده خدمتم.
در پناه خداوند متعال
Iran (Islamic Republic of)
امیرپاشا
۱۶:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام‌.کجا‌باید ثبت نام کنیم
الان ما میخواییم کمک کنیم‌چکار کنیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
وجیهه زارعی
۱۶:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
داوطلب کمک ب بیماران کرونایی در مراکز درمانی. مشهد لیسانس مامایی دارم
Iran (Islamic Republic of)
حسین خیرالهی
۲۰:۳۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
من از جنگ برگشته ام و مطمئنم هر کاری که به من بدهید به نحو احسن اجرا خواهم نمود _ بعد از جنگ اثر و ثمره ای نداشتم اگه رخصت بدید دوباره احساس ارزش در خودم را بدست بیاورم اجازه بدهید کمک رسانی کنم تخصصی در پزشکی ندارم اما مطمئنم که کار راه انداز هستم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضاامجدیان
۱۶:۵۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام خدا قوت من میخوام داوطلبانه در هر جای ایران که باشه برای مبارزه با کرونا هر کاری از دستم بر بیادبرای حفظ جان مردمم بکنم تحصیلاتم دیپلم یک بسیجی هستم
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی
۰۱:۴۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
بنده دارای مدرک آزمایشگاه از شهید بهشتی تهران ومدرک امداگری از هلال احمر اراک ومدرک تحصیلی کامپیوتر داوطلب هستم توهرزمینه ای نیاز هست خدمت کنم
Iran (Islamic Republic of)
آذری
۱۷:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
میخوام کمک کنم به بیمارا
کرج زندگی میکنم
امپول زدن و سرم کشیدنو فشار گرفتن کنترل قندو اکسیژن خون و و و امثال این کارارو بلدم
تو بیمارستان منشی هم باشم راضیم فقط تو این شرایط میخوام کمک کنم به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام سایت ثبت نان ارور میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آدرس سایت را بنویسید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا عطایی
۱۳:۵۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
چطوری بیام کمک
Iran (Islamic Republic of)
رسول کریمی
۲۲:۰۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
کمک به بیماران کرونایی ،مدرک فوریتهای پزشکی استان البرز دارم از جهاددانشگاهی
Iran (Islamic Republic of)
سعید کمایی
۲۳:۳۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
خداوکیل حاضرم تا اخرین لحظه نفس کشیدنم کمک کنم به هم وطنم تورو خدا این ارزو را ازمن نگیرید باتمام وجود التماس می کنم
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۵۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
واقعا دستشون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
من به عنوان یک بسیجی داوطلب میشم هر کجای کشور باشه شیراز پایگاه امام حسن مجتبی شهرک گلستان