رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: پنج مرکز در شهر‌های مختلف منطقه سیستان به منظور رفاه بیشتر مردم و کاهش تجمع در اورژانس بیمارستان‌های منطقه در مقابله با ویروس کرونا تجهیز شدند.

پنج مرکز خدمات جامع سلامت در منطقه سیستان تجهیز شدهادی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: این مراکز تا پایان بحران ویروس کرونا آماده ویزیت بیماران و ارائه خدمات سرپایی به همه بیماران در سطح شهرستان‌های منطقه سیستان هستند.

او  افزود: این مراکز علاوه‌بر ساعت اداری از ساعت ۱۶ الی ۲۴ و در روز‌های تعطیل از ساعت هشت صبح الی ۲۰ فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: هم‌اینک یک مبتلا به ویروس کرونا در منطقه سیستان شناسایی شده و حدود ۱۲ بیمار مشکوک نیز در مراکز درمانی تحت درمان هستند.

او  ضمن دعوت مردم سیستان و بلوچستان برای حفظ خونسردی، ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی و با توجه به بروز مورد جدید مثبت در استان و همچنین پیش‌بینی شدت گرفتن موج همه گیری در هفته پیش رو، توصیه جدی دانشگاه علوم پزشکی زابل حضور نیافتن در مجامع عمومی، مراسم مذهبی و غیرمذهبی و ماندن در منزل، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت بهداشت تنفسی و بهداشت دست است.

میرزایی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش‌از ۸۰ و یا حتی ۹۰ درصد مبتلایان به کووید-۱۹ نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی و در منزل امکان سپری کردن دوره نقاهت را دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار