سخنگوی ستاد کرونا گفت:با پی گیری‌های مستمر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت بهداشت و نمایندگی وزارت امور خارجه در زاهدان پاکستان مجاب به پذیرش اتباع خود شد.

زوار پاکستانی به سمت مرز هدایت شده اند سید مهدی طباطبائی، سخنگوی ستاد کرونا در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:در حالی که کشور ما دانشجویان ساکن ووهان را در زمان مناسب به کشور منتقل و در داخل ایران تحت مراقبت‌های بهداشتی و قرنطینه قرار داد، متاسفانه کشورهمسایه با بستن مرز‌ها از پذیرش اتباع خود امتناع کرد.

او افزود: خوشبختانه با پی گیری‌های مستمر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت بهداشت و نمایندگی وزارت امور خارجه در زاهدان کشور مقصد مجاب به پذیرش اتباع خود شد.

تا قبل از بازگشائی مرز، زائرسرای امام رضا (ع) برای اقامت موقت این افراد در نظر گرفته شده بود و هیچیک از این زوار وارد شهر نشده اند.

صبح امروز یک دستگاه اتوبوس حامل اتباع بیگانه که وارد زاهدان شده بود اشتبا‌ها به جای حرکت به سمت مرز وارد پایانه مسافربری شد، امّا پس از اطلاع عوامل محترم انتظامی و بدون اینکه این افراد از محل پایانه خارج شوند، اتوبوس مزبور به سمت مرز هدایت  شد.

قبل از خروج زوار پاکستانی و سایر اتباع این کشور از مرز میرجاوه، مراقبت‌های بهداشتی لازم برای همه آنان صورت می‌گیرد.

از صبح جمعه تا کنون ۲۳۹۳ نفر از این افراد مورد غربالگری و ویزیت سرپائی قرار گرفته و پس از صدور گواهی سلامت به کشور خود عزیمت کرده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار