۳ هزار و ۲۰۰ تن ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان بیرجند برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند گفت: این مقدار از ۷۰ هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان بیرجند برداشت شده است.

او با بیان اینکه برداشت ذرت علوفه‌ای با سه دستگاه چاپر انجام شده است، افزود: زمان کاشت ذرت دراین شهرستان هرساله از نیمه اول مهرماه شروع و در نیمه اول آبان برداشت محصول انجام می‌شود.

محمدی گفت: کشت این گیاه به صورت مکانیزه باروش آبیاری نوین (تیپ) انجام شده که در مصرف آب صرفه جویی قابل توجهی صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند افزود: میانگین برداشت ذرت در این شهرستان از هر هکتار حدود ۴۵ تن است که پس از برداشت درخارج از فصل در بخش خوراک دام استفاده می‌شود.

او تاکید کرد: با توجه به شروع فصل زراعی، کشاورزان حتما نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند و امسال مشوق‌های خوبی برای بیمه محصولات زراعی (زرشک، زعفران، گندم و جو) با پرداخت غرامت بالا برای بهره برداران دراین شهرستان در نظرگرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند ادامه داد: برای رفاه حال کشاورزان و تسهیل امور با تدابیری که اندیشیده شده، نماینده‌ای از صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاپایان فصل زراعی در این مدیریت مستقر است تا تمام امور مربوط به این امر در کمترین زمان ممکن برای کشاورزان انجام شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.