برای ایمنی بیشتر بدن و مقابله بهتر با بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا رژیم‌های غذایی ممنوع است.

دکتر فاضلتبار رئیس انجمن تغذیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: مهمترین نکته برای مقابله با بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا ابتدا رعایت بهداشت فردی و سپس ارتقا سیستم ایمنی است.

او از کسانی که برای لاغری در حال رژیم گرفتن هستند خواست رژیم‌های سخت با کالری و پروتیین پایین نگیرند، چون سیستم بدن ضعیف می‌شود.

دکتر فاضلتبار با بیان اینکه ویتامین C می‌تواند گلبول‌های سفید خون و سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد، گفت: برای تامین ویتامین C نیازی به مکمل نیست بلکه افراد می‌توانند مواد غذایی که این ویتامین را دارند در سبد مصرف روزانه خود قرار دهند.

رئیس انجمن تغذیه مازندران ادامه داد: فلفل قرمز برای کسانی که مشکل معده ندارند و روی برای افراد سالمند یا خانم‌های باردار که سیستم ایمنی بدنی ضعیفتری دارند نیز مناسب است.

او افزود: ویتامین B۶ باعث افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها می‌شود و روزی یک عدد قرص کفایت می‌کند.

دکتر فاضلتبار گفت: سیر، زردچوبه، زرشک، لبو، کدو، کلم بروکلی و هویج نقش آنتی اکسیدان دارند و قرار دادن آن‌ها در سبد تغذیه روزانه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری‌های عفونی ارتقا دهد.

رئیس انجمن تغذیه مازندران گفت: کسانی که ویتامین A به خوبی دریافت کنند سیستم ایمنی بدنشان بهتر است و خطر عفونت‌های تنفسی نیز در آن‌ها کمتر است.

او پروبیوتیک‌ها را یکی دیگر از مواد مغذی برای افزایش ایمنی بدن دربرابر بیماری‌هایی مانند کرونا دانست و افزود: پروبیوتیک‌ها هم در برخی ماست‌های موجود در بازار وجود دارد و هم به شکل مکمل می‌تواند مصرف شود.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.