طبق قانون ۲۴ ساعت قبل از انتخابات تبلیغات ممنوع است.

۲۴ ساعت تنفس انتخاباتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  طبق قانون ۲۴ ساعت قبل از انتخابات تبلیغات نامزد‌ها ممنوع می‌شود و در این تنفس انتخاباتی رای دهندگان فرصت انتخاب دارند.

در همین راستا از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه اول اسفند مهلت تبلیغات نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پایان یافته است و در این زمان ۲۴ ساعته هرنوع تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

ستاد انتخابات کشور هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه اول اسفند پایان مهلت تبلیغات داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

با عنایت به مفاد ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تبلیغات نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱-۱۲-۱۳۹۸، به پایان می‌رسد و هر گونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع می‌باشد؛ لذا از کلیه احزاب، گروه‌های سیاسی، نامزدها، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می‌شود که پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هر گونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزد‌ها پرهیز نموده و هنگام حضور در شعب اخذ رأی نیز از همراه داشتن هر گونه اقلام یا نماد تبلیغاتی
( نظیر: عکس، بروشور و...) خودداری نمایند.

با اتکال به خداوند متعال امید است در روز جمعه مورخ ۲-۱۲-۱۳۹۸ که مصادف با اولین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی است شاهد حضور گسترده مردم شریف ایران اسلامی و خلق حماسه‌ای دیگر باشیم.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده به بهارستان می‌فرستند.

استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی ۷ نماینده دارد که به این ترتیب تا این لحظه برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس برای هر کرسی ٢٤ نفر در استان مرکزی رقابت خواهند کرد.

از ابتدای شروع ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۳۸۷ داوطلب در استان مرکزی ثبت نام کردند و درهمان مراحل اولیه ۱۷ نفر انصراف دادند، و در مجموع ۳۷۰ پرونده داوطلبی بررسی شد که در نهایت ۲۱۸ نفر تائید شدند که با انصراف‌های متعدد این عدد طبق آخرین تغییر به ۱۵۰ نفر رسیده است.

تبلیغات نامزد‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بامداد ۲۴ بهمن آغاز شده تا ساعت ۸ صبح اول اسفند، ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

همچنین کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در این خصوص تاکید کرد: در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با توجه به توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی انتخابات دوره یازدهم برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.