به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با روسای ادارات قطب شهید هاشمینژاد گفت: سند تحول بنیادین در
برنامه درس ملی در حال اجراست، اما هنوز اجرای این سند به کف مدرسه نرسیده است.
او ادامه داد: برنامه درس ملی در دنیا از مدرسه محوری به سمت کلاس محوری و از کلاس محوری به سمت فرد محوری رفته است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در حال حاضر منابع انسانی در آموزش و پرورش با مشکلات جذب، نگهداشت، سنجش، تعیبن صلاحیت، نُرمسازی، استاندارسازی، شیوه تامین و ساماندهی مواجه است و بسته تحول نیروی انسانی با رویکرد حل این مشکلات هم در حال تدوین است.
حسینی افزود: در حال حاضر برنامه درس ملی با مشکلات عدم انعطاف، حجیم بودن، زیاد بودن تقویم ساعات آموزشی، عدم تلفیق و تک ساحتی بودن و مبتی نبودن بر فناوریهای نوین مواجه است و بسته تحولی زیر نظام درس ملی حل این مشکلات را نشانه گرفته است.
او ادامه داد: این بستهها تحول آفرین، تحقق پذیر، سنجشپذیر، شوقانگیز، زودبازده، فراگیر و مدرسه محور است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هم اکنون ۸۶۴ نیروی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی کشور مشغول فعالیت هستند و دانشگاههای مطرح میتوانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی در زمینه تربیت نیروی توانبخشی متخصص بیایند.
قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش استان در سال گذشته در حوزه نیروی انسانی با کمبود شدید مواجه بود که برای برطرف کردن این کمبود با رایزنیهای متعدد توانستیم سهمیه جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و استخدامی ماده ۲۸ را چهار برابر افزایش دهیم.
او ادامه داد: در ادامه این مسیر از طریق نیروهای حقالتدریس، نهضت سوادآموزی، خرید خدمات آموزشی، سرباز معلم و برون سپاری کمبود نیروی انسانی را جبران کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش خراسان رضوی توجه ویژه به بحث توانمندسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه است و در این زمینه در کشور پیشتاز هستیم.
انتهای پیام//ف.ش