به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد،سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: رسیدن به تعلیم و تربیت استاندارد منوط به مشارکت دادن اولیا در امر تعلیم و تربیت است و این موضوع در آموزش و پرورش استثنایی به صورت ویژه دیده شده است.
او به تشریح فعالیتهای ویژه عصر کرونا در سال تحصیلی جدید پرداخت و افزود: اولین اقدام آموزش در بستر شبکه شاد است و اقدام بعدی گسترش حلقههای ارائه خدمات و اتصال آن به مدارس در قالب اتاقهای مرجع و معلمان رابط است تا از این طریق گام دیگری در راستای توسعه جامع کمی و کیفی خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری به ویژه در عصر کرونا برداریم.
بیشتر بخوانید
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: امکان آموزش حضوری در مدارس استثنایی به دلیل جمعیت کم دانش آموزان استثنایی از مدارس عادی فراهمتر و ضروریتر است. در آموزش و پرورش استثنایی اصل بر حضور دانش آموز در مدرسه است و این حضور موجب برقراری رابطه عاطفی بین معلم و دانش آموز و تسهیل یادگیری میشود.
حسینی بیان کرد: تقسیم دانش آموزان به چند گروه براساس سطوح مهارتی و حضور گروههای جداگانه با رعایت کامل توصیههای بهداشتی در کلاس درس میتواند در این ایام مد نظر مدیران قرار گیرد.
انتهای پیام//م. م