حسینی گفت: بر اساس آمایش سرزمینی، نیاز به وجود ۲۱۰ مدرسه استثنایی است تا فضا‌های آموزشی به حد مطلوب برسد.

به وجود ۲۱۰ مدرسه استثنایی دیگر نیاز داریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پروش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه گام نخست برای نیل به فضای مطلوب آموزشی در حوزه استثنایی در دهه مبارک فجر امسال با کمک نیکوکاران برداشته شد، گفت: بر اساس آمایش سرزمینی، نیاز به وجود ۲۱۰ مدرسه استثنایی است تا فضا‌های آموزشی به حد مطلوب برسد.
 
او سرانه کنونی فضای آموزش و پرورش استثنایی کشور را ۱۰ مترمربع اعلام کرد و ادامه داد: ارتقا این شاخص به حد مطلوب نیازمند افزایش ۲.۵ برابری است.

 حسینی افزود: استاندارد فضا‌های آموزش و پرورش استثنایی  باید بالای ۲۵ مترمربع باشد که هم‌اینک در ایران ۱۰ مترمربع است.

معاون وزیر آموزش و پروش  گفت: دانش‌آموزان استثنایی کشور در سطح هزار و ۶۰۰ مدرسه، ۵۰۰ مدرسه پشتیبان و ۱۴ هزار مدرسه عادی مشغول تحصیل هستند.
 
او با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی برای نظام آموزش و پرورش ۸.۳ مترمربع است،ادامه داد: این مساحت هم‌اینک در کشورمان ۵.۳ مترمربع است.

۲۵۳ هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در قالب هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی و نیز هزار و ۴۰۰ مدرسه عادی در سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.