انتشار نخستین گزارش جامع چین در مورد ویروس کرونا

مرکز کنترل و مقابله با شیوع بیماری‌های دولت چین،گزارش جامع خود بر پایه تحقیقات موردی از ۴۴ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را منتشر کرد.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز کنترل بیماری‌ها در چین برای نخستین بار گزارشی با جزئیات از وضعیت ویروس کرونای تازه، پیامد‌های و شیوع آن منتشر کرد؛ براین اساس شمار مبتلایان در روز دوشنبه با یک هزار و ۸۸۶ مورد  به مجموع تقریبا ۷۲ هزار و ۵۰۰ مورد رسیده‌ است.

افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین

شمار تلفات امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن) به یک هزار و ۸۶۸ قربانی رسیده است. هم شمار مبتلایان و هم شمار تلفات کمی کاهش پیدا کرده‌است که به‌نظر می‌رسد این ویروس فعلا روند نزولی درپیش گرفته است.

مرکز کنترل و مقابله با شیوع بیماری‌های چین در گزارشی اعلام کرد: از ۴۴ هزار و ۶۷۲ بیمار در سراسر چین، تا روز ۲۲ بهمن ( ۱۱ فوریه)، ۸۰ درصد موارد ابتلا به بیماری، موارد خفیف یا نه‌چندان شدید به شمار می‌روند.
بیشتر بخوانید: منشاء ویروس کرونا؛ از سوپ خفاش و مار تا توله گرگ و غذای دریایی
پیامد‌های شدید بیماری در ۱۴ درصد موارد ابتلا و موارد بسیار شدید در پنج درصد دیگر رویت شده است.

آمار درصدی تلفات انسانی در حال حاضر در حدود ۲.۳ درصد است که شامل ۲.۸ درصد از مردان و ۱.۷ درصد از زنان می‌شود.

آمار درصدی تلفات از بیماری‌های ناشی از شیوع کروناویروس‌های شدید قبلی، یعنی «سارس» و «مرس» کم‌تر است. اما کووید-۱۹ تا کنون جان شمار بیشتری از مردم را در مقایسه با «سارس» گرفته و با وجود تلفات کم، سرعت بالای انتقال آن می‌تواند به‌مراتب قربانیان بیشتری برجای بگذارد.
بیشتر بخوانید: روند پیشروی ویروس کرونا از ابتدا تاکنون
برای نمونه آنفلوانزای فصلی هر سال یک دهم درصد تلفات دارد. اما بنا بر آنچه سازمان جهانی بهداشت می‌گوید؛ سالانه بین ۳ تا ۵ میلیون نفر را شدیدا مبتلا می‌کند و بین ۲۹۰ هزار تا ۶۵۰ هزار قربانی برجای می‌گذارد.

کروناویروس ،کودکان را  کمتر در معرض ابتلا قرار می‌دهد

داده‌ها و گزارش دولت چین نشان می‌دهد، کووید-۱۹ (کروناویروس جدید) به‌مراتب کودکان کم‌تری را در معرض ابتلا قرار می‌دهد. در عین حال درصد جان‌باختگان با افزایش سن مبتلایان نیز بیشتر می‌شود.

دکتر گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در حساب کاربری خود در توئیتر می‌گوید؛ داده‌ها و گزارش‌های بیشتر از چین تصویر روشن‌تری را از شیوع ویروس جدید در برابر پژوهشگران می‌گذارد.

هنوز بسیاری از پژوهشگران با احتیاط به آمار و داده‌های فعلی از شهر ووهان، جایی‌که بیشترین شمار مبتلایان در آن گزارش شده، می‌نگرند. به‌ویژه که شمار مبتلایان در خارج از چین، که مسافرت خارجی تازه‌ای نداشتند و با شهروندان چینی تماس نداشته‌اند، نیز افزایش نسبی پیدا کرده‌است. برای نمونه تازه‌ترین مورد ابتلا در کره جنوبی در شهر دگو، صد‌ها کیلومتر دورتر از پایتخت، مربوط به زن ۶۱ ساله‌ای می‌شود که سفری خارج از کشور نداشته و هنوز مشخص نیست چگونه به کووید-۱۹ مبتلا شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار