هزینه صدور کارت هوشمند ملی برای اولین بار ۲۵ هزار تومان است، ولی اگر برای بار دوم و یا سوم بخواهید کارت ملی هوشمند دریافت کنید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، تولید شده‌است. این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده‌اند. کارت هوشمند ملی، یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.

کارت‌های ملی غیر هوشمند تا پایان سال ۹۶ اعتبار داشتند به جز افراد مقیم خارج از کشور که اعتبار کارت ملی آن‌ها تا پایان سال ۹۷ تمدید شده.

هزینه صدور کارت هوشمند ملی برای اولین بار ۲۵ هزار تومان

هزینه صدور کارت هوشمند ملی ناشی از فقدان برای اولین بار ۵۰ هزار تومان

هزینه صدور کارت هوشمند ملی ناشی از فقدان برای دومین بار ۷۰ هزار تومان

هزینه دریافت کارت هوشمند ملی ناشی از فقدان برای مرحله سوم و پس از آن ۱۰۰ هزار تومان است.

هزینه تعویض کارت هوشمند ملی به دلیل تغییر مشخصات شناسنامه‌ای یا خرابی به استثناء اشتباه مامور ۳۰۰ هزار تومان است.

با توجه به اینکه هزینه صدور کارت هوشمند ملی فقط برای اولین بار ۲۵ هزار تومان است و در دفعات دوم و سوم باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و فرآیند صدور نیز تا حدودی زمان بر است به شما توصیه می‌کنیم اقدامات لازم را در جهت حفظ و نگهداری آن رعایت کنید.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۲۲:۴۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
من کارمند رسمی سازمان ثبت احوال با مدرک لیسانس کامپیوتر و با بیش از بیست و پنج سال سابقه کار هستم. متاسفانه بااینکه سازمان ثبت احوال به همه سازمان ها سرویس اطلاعات هویتی میدهد و سازمانی کارآمد است اما سطح دستمزد(حقوق و دریافتی) درسازمان ثبت احوال برای کارمندان و کارشناسان بسیار پایین است و این مسئله روی عملکرد سازمان تاٌثیر منفی گذاشته است.و برعکس در سازمان ثبت احوال مدیران ، رئیسان، مشاوران و معاونان در رفاه بسر میبرند و فاقد کارایی لازم برای پیشبرد اهداف سازمان میباشند ، و اکثراً سفارشی به پست رسیده اند….اما کارمندانی مثل من تاآخر بازنشستگی پستی برایشان لحاظ نمیشود… به داد کارمندان ثبت احوال برسید...بیشترشان بعد از ساعت اداری اسنپ مشغولند!
Iran (Islamic Republic of)
آیدا کوچکی
۲۲:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
نزدیک شش ماهه هنوز نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
دفتر شهریار خیابان والیعصر اولین مفقودی از اینجانب ۷۲هزار تومان وریافت کرد درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد جعفری
۱۹:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
باسلام آیا به غیراز هزینه ۲۵هزارتومن دفاتر برای تکمیل فرم وعکس برداری هم حق دارن پول بگیرند؟