رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

رشد اقتصادی با اتکا به تولید داخل امکان پذیر است

آقامحمدی گفت: رشد اقتصادی کشور در دل تحریم ها ثابت می‌کند که ما توان اتکا به تولید داخلی را داریم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در همایش تولید ملی-افتخار ملی تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور در دل تحریم ها و فشار‌های دشمنان ثابت می‌کند که ما توان اتکا به تولید داخلی را داریم و این دستاورد بزرگ، حاصل یک تلاش جمعی است.

او ادامه داد: تقاضا‌های به هم پیوسته‌ای در صنعت کشور وجود دارد و هر واحد صنعتی که توان تأمین این نیاز‌ها را داشته باشد باید وارد کار شده و به رشد کشور کمک کند.

آقامحمدی با اشاره با گله‌های تولیدکنندگان از شرایط موجود در دیدار با مقام معظم رهبری  تصریح کرد: برای بهبود شرایط، اقدام انجام شده بین ایمیدرو و بانک مرکزی دستاورد‌های بسیار مناسبی به همراه داشت. امروز سازمان ایمیدرو به عنوان نماینده مستقیم بانک مرکزی تهاتر و مبادلات تجاری را پیگیری می‌کند.

او بیان کرد: بسیاری از امکانات و سرمایه‌های ما معطل است و ما تا ۱۰ سال می‌توانیم در تحریم کامل، رشد اقتصادی بالا داشته باشیم؛ زنجیره تولید کنندگان باید دست در دست هم داده و با هم همراه باشند.

محمدی با اشاره  به ۳۵ زنجیره موجود در وزارت صمت گفت: از این پس رویکردی مبنی بر اعلام تعداد شرکت‌های دانش بنیان وجود نخواهد داشت و هر واحد تولیدی توان تامین نیاز داخلی داشته باشد باید وارد عمل شده و در حد توان و وسع خود مشارکت کنند.

اخذ مالیات به معنای کندن پوست صنعتگران نیست

 
 
در ادامه مراسم عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت و معدن ایران اظهار کرد: باید برای تولیدکنندگان واحدهای صنعتی نمونه شرایط مناسبی ایجاد شود و امکان دیدار با  وزیر صنعت، معدن و تجارت را داشته باشند؛ اجازه بدهید بخش خصوصی همراه دولت باشد.

او با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده در سازمان امور مالیاتی بیان کرد: از سال ۹۵ قرار بوده دستگاه پوز فروشگاهی نصب شود و آنها بعد از این مدت هنوز نتوانسته‌اند خود را برای اجرای آن آماده کنند. با وجود پرداخت هزینه‌هایی مثل بیمه و... امکانات چندانی در اختیار کارگران قرار نمی گیرد؛ اخذ مالیات به معنای کندن پوست صنعتگران نیست.

سهل آبادی تصریح کرد: با وجود مشقت‌های فراوان صنعتگران هنوز صبوری می کنند و خوشبختانه افرادی که  فاکتور فروشی می کردند امروز به همت سازمان امور مالیاتی در حال شناسایی هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار