استاندار کردستان گفت: با اینکه کمترین قاچاق از مرز‌های این استان صورت می‌گیرد، اما سختگیری‌ها در این مرز از همه معابر کشور بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: نبود هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف در مرز باشماق موجب بروز بی‌نظمی‌هایی شده است.

او افزود: همه مسوولان در برخورد با متخلفین در مرز و کسانی که بدنبال تاراج بیت‌المال هستند متفق‌اند، اما همه را نمی‌شود به چشم قاچاقچی دید

مرادنیا تاکید کرد: هیچ ارگان دیگری به غیر از گمرک وظیفه کنترل کالا مرز رسمی را برعهده ندارد.

او یادآور شد: همانطوری که در مرز‌های دیگر کشور هم این رویه برقرار است این خارج از مسوولیت مرزبانی است که همه خودرو‌های عبوری از مرز را بازرسی کند.

استاندار کردستان گفت: روزانه فقط در حوزه صادرات ۲۵۰ کامیون از مرز خارج می‌شود که این سخت‌گیری‌ها و بازرسی‌ها نارضایتی‌هایی ایجاد کرده و برخی از تجار و بازرگانان تمایل به صادرات کالا از مرز پرویزخان استان کرمانشاه پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: نباید اجازه انجام قاچاق سازماندهی شده داده شود، اما بیشتر از موضوع قاچاق باید به صادرات توجه شود چرا که برای تحقق شعار سال و رونق تولید نیاز به گسترش صادرات داریم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: قاچاق کالا ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.