دو طرح اشتغالزایی مددجویان بهزیستی شیراز با کمک یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی خیران به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیمی مدیر بهزیستی شهرستان شیراز گفت: یکی از این طرح‌ها کارگاه تولیدی حمایتی موسسه خیریه شکوفه‌های بهزیست بود که زمینه توانمندسازی و اشتغال ۲۵ معلول جسمی و ذهنی بالای ۱۴ سال را فراهم کرده است.

او، با اشاره به اینکه این افراد پس از آموزش مهارت‌های لازم در زمینه تولید صنایع دستی شامل زیورآلات مسی، شال و لباس بافتنی، تخته شاسی و دیگر لوازم تحریر مشغول به کار شده اند، بیان کرد: این کارگاه در دو طبقه با ۳۰۰ مترمربع زیربنا و صرف یک میلیارد تومان هزینه راه اندازی شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: کارگاه تولیدی جوراب بافی بهبودیافتگان در روستای ماه فیروزان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح شد که با بکارگیری مددجویان زیر پوشش بهزیستی موفق به دریافت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات کارفرمایی شده است.

کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی فارس نیز ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار با درآمدزایی مناسب برای مددجویان زیر پوشش از اولویت‌های بهزیستی فارس است.

او، افزود: در صورتی که کارفرمایان گروه‌های هدف زیر پوشش بهزیستی را بکار گیرند از مشوق‌های کارفرمایی نظیر تسهیلات کارفرمایی، بیمه سهم کارفرمایی و یارانه ارتقاء کارایی بهره مند می‌شوند.

کشفی نژاد تاکید کرد: به هر کارفرما در ازای بکارگیری هر مددجوی بهزیستی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کارفرمایی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی فارس، با اشاره به ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی جدید در استان فارس اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال تعهد اشتغالزایی بهزیستی ۲ هزار و ۹۹۰ نفر بوده که با همکاری خیران موفق در اهداف تعیین شده است.

او، اظهار کرد: امسال بنا بود ۸۶ میلیارد تومان تسهیلات کارفرمایی از طریق ۱۵ بانک عامل استان تامین شود که تاکنون ۶۲ میلیارد تومان آن محقق شده است که حدود یک هزار متقاضی این تسهیلات را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار