گردنه ژالانه در محور ارتباطی سروآباد به پاوه و اورامان بعد از ۲۴ ساعت بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مسئول روابط عمومی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سروآباد گفت: گردنه ژالانه که از ساعت ۱۵ روز شنبه بدلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود شده بود، بعد از ۲۴ ساعت تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیرو‌های راهداری باز شد.

او با بیان اینکه ارتفاع برف در این گردنه به بیش از یک متر می‌رسد، افزود: بارش شدید برف و کولاک همچنان ادامه دارد و همین امر موجب شده تردد در این گردنه تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر باشد.

مسئول روابط عمومی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سروآباد یادآور شد: تعداد ۱۷ نیروی راهداری با ۹ دستگاه ماشین برف روبی بیش از ۶۰ کیلومتر باند از این مسیر را برف روبی کردند و ۲۰ تن نمک و ماسه نیز برای تسهیل در تردد خودرو‌ها در این محور توزبع شده است.

او تاکید کرد: با توجه بشدت بارش برف و کولاک رانندگان و مسافران از تردد غیرضروی در گردنه ژالانه خودداری و منتظر باشند تا شرایط جوی کمی مساعد شود.

شبرندی به وضعیت مسیر سروآباد به کامیاران نیز اشاره کرد و گفت: در گردنه مارانی بیش از ۳۰ سانتی متر برف باریده و ۶ راهدار با سه دستگاه ماشین برف روبی مشغول عملیات برف روبی و ایمن سازی این مسیر هستند.

او به آخرین وضعیت راه‌های روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در محور ارتباطی ۲ روستای بزرگ پایگلان و بیساران بیش از ۱۰ سانتی متر برف باریده و چهار راهدار با ۲ دستگاه ماشین برف مشغول عملیات برف روبی و ایمن سازی مسیر هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.