نویسنده فلسطینی پایگاه اینترنتی میدل ایست آی در یادداشتی به طرح ناعادلانه آمریکا علیه فلسطین پرداخت و نوشت: این نقشه شوم برای فلسطینیان راهی جز مقاومت نمی‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی میدل ایست آی در یادداشتی به قلم فرید طعام‌الله نوشت: به عنوان کشاورزی فلسطینی که در منطقه سی (C) -که به شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل احاطه شده است- زمین دارد، احتمالاً ”معامله قرن“ ترامپ باعث می‌شود چیز‌های زیادی را از دست دهم. کار و زندگی من در رام‌الله است، در حالی که مزرعه‌ام در زادگاهم در منطقه سلفیت، بین رام‌الله و نابلس واقع است. به موجب طرح ترامپ، مزرعه من در منطقه‌ای منزوی بین شهرک‌های اسرائیل قرار خواهد داشت.

تاریخ زراعت
طرح ”صلح“ ترامپ برای مناقشه اسرائیل و فلسطین، که کاملاً در جانبداری از اسرائیل بود و سران فلسطینی آن را رد کرده‌اند، به اسرائیل چراغ سبز نشان می‌دهد تا شهرک‌های (صهیونیست‌نشین) غیرقانونی احداث شده در کرانه باختری را به اسرائیل ملحق کند. به موجب این طرح، اراضی فلسطین به سلسله مناطقی تقسیم می‌شود که با تونل‌ها و پل‌ها به هم وصل می‌شوند، و هیچ راهبرد عملی برای ایجاد یک کشور فلسطینی منسجم و به هم پیوسته ارائه نمی‌کند.

این نویسنده فلسطینی در ادامه نوشت: از نقشه‌های ارائه شده در طرح ترامپ، مشخص نیست که آیا زادگاه من به اسرائیل (فلسطین اشغالی) ملحق خواهد شد، یا جزیره‌ای منزوی در میان شهرک‌های اسرائیلی الحاق شده (به فلسطین اشغالی) خواهد بود. در هر دو سناریو، کشت و کار در مزرعه‌ای که از پدرم به ارث برده‌ام و او هم از پدرش به ارث برده بود، دشوار خواهد بود.

من از کودکی با مادرم در این زمین زراعت می‌کردیم، چرا که فقط از این طریق امرار معاش می‌کردیم. بسیاری از درختان این مزرعه را پدر و مادرم کاشتند، و بقیه درختان را هم من با فرزندانم کاشتم. ما آخر هفته‌ها اینجا می‌آمدیم و روی زمین کار می‌کردیم و از مواهبش برخوردار می‌شدیم.

مزرعه‌ام پر از درختان بادام، انجیر و زیتون است؛ بعضی از آن‌ها ۷۰۰ ساله هستند. علاوه بر انجیر تازه و خشک شده، ما از محصولات این مزرعه، روغن بادام و زیتون می‌گیریم. فصل گذشته ما سه تن روغن زیتون از درختان زیتون مزرعه‌ خود استخراج کردیم. هر سال، دوستانم -از فلسطین گرفته تا دیگر نقاط جهان، از انگلیس تا آمریکا و آ‏فریقای جنوبی- می‌آیند و در برداشت زیتون به ما کمک می‌کنند. بیشتر اراضی که شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در آن ساخته شده است، املاک خصوصی فلسطینی‌هاست که نسل به نسل به آن‌ها رسیده است. به موجب طرح ترامپ، بسیاری از ما از فرصت کشت و کار در زمین هایمان محروم خواهیم شد، فقط به این خاطر که ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می‌خواهند رای‌های بیشتری کسب کنند.

اگر معامله قرن آپارتاید نیست، پس چیست؟نقشه‌ای که ترامپ در چارچوب طرح شوم مقامله قرن منتشر کرد

در خطر بودن برداشت محصولات
همانطور که هنگام تدوین پیش‌نویس این طرح، هیچ کسی نظر سران فلسطین را نخواست، هیچ کسی نظر مرا هم، به عنوان کشاورزی که تحت تاثیر مستقیم این طرح قرار خواهد گرفت، جویا نشد. فلسطینی‌ها هیچ چاره‌ای جز مقاومت در برابر این پیشنهاد ندارند. این امر به احتمال زیاد منجر به بی‌ثباتی برای دوره‌ای طولانی خواهد شد، و مزرعه من و زندگی خانواده‌ام را بیش از پیش تهدید خواهد کرد. با توجه به تلاش نتانیاهو برای شروع الحاق اراضی بیشتر به موجب مفاد طرح ترامپ در آینده نزدیک، شاید قادر به برداشت محصولات درختانم در فصل آینده نباشم.

از زمان آغاز اشغالگری اسرائیل، زمین در کانون این مناقشه بوده است. «دولت اسرائیل» می‌خواهد اراضی بیشتری از فلسطینی‌ها بگیرد، ساکنان اصلی این اراضی را آواره کند و مانع از کشت و کار آن‌ها در مزارع و باغ هایشان شود. اسرائیل در یک منطقه جغرافیایی، دو نظام مختلف حقوقی را اجرا می‌کند که از شهرک‌نشینان اسرائیلی در برابر فلسطینی‌هایی که فقط چندصد متر آن سوتر زندگی می‌کنند، جانبداری می‌کند. اگر این آپارتاید (سیاست تبعیض‌نژادی) نیست، پس چیست؟

یک توافق صلح واقعی، توافقی است که دو طرف بتوانند با آن موافقت کنند و صلح و عدالت را اجرا کند. طرح ترامپ چنین چیزی نیست، و به اسرائیل آزادی کامل می‌دهد تا به تلاش هایش برای الحاق، و سلب مالکیت (فلسطینی‌ها از اراضی‌شان) ادامه دهد.

نویسنده فلسطینی میدل ایست آی در پایان نوشت: طرح ترامپ اساساً ناعادلانه است و هرگز موجب تامین امنیت برای هیچ طرفی نخواهد شد، بلکه به بی‌ثباتی طولانی در خاورمیانه دامن خواهد زد. می‌ترسم اگر این طرح اجرا شود، دیگر نتوانم وارد مزرعه‌ام شوم و مثل قبل در آنجا کشت و کار کنم، و زمین و درختانی را که از پدر و پدربزرگم به من به ارث رسیده است، از دست بدهم. ممکن است در نهایت مزرعه‌ام به یک شهرک اسرائیلی ملحق شود، که مقدمه‌ای برای انتقال مالکیت آن به شهرک‌نشینان اسرائیلی خواهد بود.

این امر، علاوه بر زیان مالی ناشی از محروم شدن از این زمین پرمحصول، ضایعه روحی غیرقابل وصفی در من ایجاد خواهد کرد. چنین وضعی منجر به صلح نمی‌شود، بلکه فقط به نفرت و خشونت دامن می‌زند و باعث می‌شود کشاورزان چاره‌ای جز مقاومت نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
معامله باید دو طرف داشته باشد اما این طرح حتی یکطرفه هم نیست نیم طرفه است یعنی فقط آمریکا و اسرائیل و نوکران دربست آمریکا . حتی برخی همپیمانان آمریکا هم قبول ندارند . پس یه پول سیاه هم ارزش نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
به فکر مردم کشور باشید قیمت خودرو ومسکن سرسام آور شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اینا رو ولش کن، دلار و طلا و خوردر چند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
ازمعامله ی خاک کشورمابه کشورهای عربی خلیج فارس چی!؟!؟
چه جریانی واهدافی درکاردولت ماست!؟!؟ چرااعراب که چشم دیدن ایرانی( عجم) راندارند، خاک ایران رامی خرند!؟ ؟؟ آیا بابت آن پول می دهند؟! پس هدف وارد کردن دلار آمریکاست!؟! ؟ اگر پولی درکارنیست، پس باج دادن به آنهاست!!؟ ؟ برای چی!!؟؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اسرائیل برای دست یابی به مقاصد خودش تا عمق عربستان و امارات هم نفوذ کرده اونوقت سران فلسطین در قطر و دبی و سایر کشورها شب با گرگ (آمریکا) گوشت بره میخورند و صبح با چوپان (مردم فلسطین) غصه ... تکلیف سایر سران عرب مثله مصر عربستان امارات اردن و ... روشنه امروز اگه در یک دست قلم هست برای روشن گری باید در دست دیگه اسلحه باشه و در دل ایمان به خدا ...فلسطینیها باید امروز از جان مایه بگزارند نمیدونم این چه سیاستیه ؟ سالها پیش رهبری اعلام کرد کرانه باختری و همه مردم فلسطین مسلح بشوند اما پیشتر یاسر عرفات و حالا محمود عباس سیاست سازش رو در پیش گرفتن تا جایی که هزینه پلیس و دولت خودگردان فلسطین از مالیات اسرائیلیها تامین میشه جای تاسفه که شعار هیهات من الذله با زبان عربی توسط یک انسان عرب زبان جاری شده اما اکثر مردمان عرب زبان و سران آنها راه سازش و پیروی از آمریکا و غرب رو در پیش گرفتن در برابر آمریکا و اسرائیل اگر یک قدم عقب نشینی کنند آنها با طبع زیاده خواهشون به کمتر از صد قدم راضی نمیشن به هر حال امروز راه حل دست فلسطینیهاست و مردم و سران فلسطینی میتونن روی کمک سایر محورهای مقاومت و صد البته لطف و یاری و نصرت الهی حساب کنن و یه یا علی بگن و از جا بلند بشن پیروزی با اونهاست قطعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
واقعا زورگوییه

عده ای از اونور دنیا میان یک کشورو تسخیر میکنن و میگم حق ماست و عده ای دیگه هم که اصلا حقی ندارن برای ملت اصلی یک کشور تعیین تکلیف می کنن و به اشغال یک کشور مستقل کمک می کنن چون زورگو هستن و هر جور به نفعشونه برای دنیا تصمیم میگیرن 

خدا به داد برسه
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
چرا همش کلید کردین به امریکا .قراردادی که دریای خزر راواگذار کردین به روسیه وهیچ امتیازی هم از نفت وگازش ندارین رو نمی گین .
Iran (Islamic Republic of)
arman
۱۶:۳۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
یک خبر از اشرف غنی هم بذارید که گفت ایرانی ها زبان فارسی رو دزدیدن بابا کشورهای همسایه دارن همه چیز ایران به اسم خودشون میکنند رسانه ها همه بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
قطعا ترامپ و آن داماد بی خاصیتش در ماجرای معامله ی قرن باز هم ضایع خواهند شد.سران عربستان و برخی سران کشور های عربی حتی حاضرند کشور خودشان را به اسرائیل بفروشند،چه برسد به فلسطین.مسلمانان نباید زیر بار چنین خفتی بروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
داماد بی خاصیت !!؟؟؟ تمام کارگردانی از داماد شدن ترامپ (پدر زن) و بقدرت رساندن و سفر بعربستان و بعد اسرائیل ترامپ و رفت و آمدهای پی در پی او بکشورهای منطقه از جمله عربستان و اردن و .... را بپای جرارد کوشنر یهودی که همسرش دختر ترامپ مسیحی را هم یهودی کرده باید نوشت ،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
داماد بی خاصیت !! ؟؟؟ کارگردانی از ازدواج با ایوانکا و بقدرت رساندن ترامپ و سفر اولش بمقصد عربستان و بعد به اسرائیل و سفرهای پی در پی او به اردن اسرائیل و عربستان و اجرای انتقال سفارت آمریکا بقدس و در آخر معامله سرقت قرن بر عهده جناب جرارد کوشنر میباشد . او قبلا همسرش را ترغیب به تغییر دین خود از مسیحی به دین خودش یهودی نموده و احتمالا در مورد ترامپ هم موفق شده یا بشود ،هر چند مسیحی صهیونیست هم در سیستم قدرت در آمریکاوجود دارند ، اینهائیکه با کلاه مخصوص در کنار دیوار ندبه مسجدالاقصی حاضر شدند . مثل بیل کلینتون .، میشود به انتخاب کارگردان های اصلی در انتخاب نقش موفق کارگر دانی کوشنر به امثال شلدون ادلسون و بقیه اشاره داشت
آخرین اخبار