رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش اجازه نمی‌دهد طرح شوم «معامله قرن»، صلح در منطقه را در معرض خطر قرار دهد.

اردوغان: ترکیه اجازه تحقق رویای معامله قرن ترامپ را نمی دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد آنکارا اجازه نخواهد داد طرح آمریکایی معامله قرن، صلح را در منطقه به خطر بیندازد.

این پیام رئیس جمهور ترکیه به سومین کنفرانس بین المجالس با موضوع قدس در کوالالامپور، پایتخت مالزی ارسال شد. اردوغان در این پیام بر اهمیت برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در این دوره زمانی حساس تاکید کرد و افزود  معامله قرن که در آن قدس پایتخت اسرائیل معرفی می‌شود، چیزی بیش از یک رویا نیست که صلح در منطقه را تهدید می‌کند. ما اجازه تحقق این رویا را نخواهیم داد.

در پیام اردوغان آمده است: ما این طرح را به رسمیت نمی‌شناسیم که در آن الحاق سرزمین‌های فلسطین، آن را به طور کامل از بین می‌برد و بیت المقدس را کاملا به اشغال درمی‌آورد. ما هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیریم که به ظاهر راه حل دو کشور را قبول دارد، اما در واقع به معنای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری اسرائیل تحت فرمان دولت آمریکا است.

 رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این در واکنش به معامله قرن، گفته بود: «رها کردن قدس در پنجه‌های خونین اسرائیل، بزرگترین شرارت بشریت است. ما اجازه نمی‌دهیم فلسطینی‌ها در سرزمین مادری خود به بردگی گرفته شوند.»

دونالد ترامپ هشتم بهمن توطئه جدید آمریکا و صهیونیسم موسوم به معامله قرن را رونمایی کرد.

این طرح که اشغالگری صهیونیست‌ها را تسریع می‌بخشد، قسمت بیشتری از کرانه باختری را در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهد، همچنین ذیل این طرح، قدس به عنوان پایتخت رژیم‌صهیونیستی شناخته می‌شود. سران گروه‌های مقاومت فلسطینی، ضمن اعلام مخالفت صریح خود با این طرح، تاکید کرده‌اند که این دسیسه آمریکایی هیچ‌گاه عملی نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
چه جالب حتما مثل قضیه داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
زنده باد اردوغان یک مرد مسلمان تورک که هم سیاست بلده هم اقتصاد وهم فرهنگ برای مسلمانان سنگ تمام می ذاره و کشور خودش را هر روز به سمت پیشرفت و تعالی اقتصادی و فرهنگی می بره
آخرین اخبار