رییس اداره ثبت احوال خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۳۸۸ خانوار با افزون‌بر ۵۰۰ نفر جمعیت در این شهرستان مرزی با حمایت‌های ویژه دولت از سال ۹۴ تاکنون شناسنامه‌دار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، موسی شاولی‌بر رییس اداره ثبت احوال خاش سیستان و بلوچستان  افزود: همچنین از ابتدای امسال تا کنون به پرونده هویتی ۵۳ خانوار خاشی رسیدگی شده که افزون‌بر ۸۰ نفر سجل دریافت کردند.

او اظهار داشت: امسال در ادارات ثبت احوال نوک آباد و ایرندگان خاش نیز به پرونده ۳۷ فرد فاقد هویت ایرانی رسیدگی شد که در روز جاری با احتساب پرونده ۵۳ خانوار خاشی جشن هویت ۹۰ خانوار را این شهرستان برپا شد.

رییس ثبت احوال خاش بیان کرد: در سال‌های اخیر این افراد از خدمات دولت در زمینه‌های مختلف محروم بودند و هم‌اینک پس از شناسنامه‌دار شدن می‌توانند از حمایت‌های نظام برخوردار شوند.

اوگفت: این گونه افراد برای تردد خود از خاش به مقصد شهر‌های همجوار و سفر کردن به مناطق دیگر کشور با مشکلاتی مواجه بودند که با این اقدام ارزنده دولت براحتی و آزادانه می‌توانند به سایر نقاط سفر کنند.

شاولی بر افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) خاش نیز به این قبیل افراد از امروز قول حمایت داده و افراد بالای ۴۰ سال می‌توانند با مراجعه به این نهاد حمایتی زیر پوشش قرار گیرند.

او اظهار داشت: حضور در مدارس برای فراگیری علم، دریافت یارانه و مزایای دیگر از خدماتی هستند که به این قبیل افراد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ثبت احوال ، شناسنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار