معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: دستورالعمل جدید صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت (کارت هوشمند) ناوگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری و روستایی ابلاغ شد.

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: داشتن پلاک عمومی، برگه یا برچسب معاینه فنی معتبر صادره از سوی مراکز مجاز، بیمه نامه شخص ثالث معتبر و عدم مشمولیت در سن فرسودگی یا محدویت سنی ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور را از جمله شرایط صدور کارت هوشمند ناوگان عمومی ذکر کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل جدید ناوگان متقاضی فعالیت در حمل و نقل روستایی فقط مجاز به فعالیت در مسیر‌هایی که از مبادی روستا‌ها به روستا‌ها انجام می‌شود به شرطی که در مسیر تردد آن‌ها شهر و یا شهرستان وجود نداشته باشد و یا مبادی روستا‌ها به نزدیک‌ترین شهر‌ها و شهرستان‌ها و بالعکس، خواهند بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان صدور کارت هوشمند ناوگان را منوط به ارائه درخواست کتبی یا الکترونیکی مالک ناوگان، ارائه اصل و تصویر صفحه نخست شناسنامه و کارت ملی مالک ناوگان، ارایه اصل و تصویر سند رسمی مالکیت، برگ معاینه فنی مجاز و معتبر، کارت مشخصات وسیله نقلیه و تکمیل فرم مشخصات وسیله نقلیه حسب نوع ناوگان موتوری، بیمه نامه شخص ثالث معتبر و همچنین ارائه تعهد نامه موضوع ماده سه دستور العمل عنوان کرد.

باقری تصریح کرد: مدت اعتبار کارت هوشمند ناوگان منوط به عدم ممنوعیت قانونی، برای ناوگان با عمر کمتر از سن فرسودگی پنج سال (حداکثر تا رسیدن به سن فرسودگی)، برای ناوگان با عمر بالای سن فرسودگی ۲ سال و ناوگان یدک و نیمه یدک ۵ سال تعیین شده است.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار