تعبیر خواب/ از آینه و حرکات موزون تا برنج و آتش

اگر به تعبیر خواب‌های خود علاقه دارید با ما در این مطلب همراه شوید.

تعبیر خواب/ از آینه و حرکات موزون تا برنج و آتشبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اغلب ما شب ها خواب هایی می بینم که هنگام صبح و بیداری بسیار فکرمان مشغول معنای نهفته در آن می شود تا از تعبیر آن سردربیاوریم. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنیم  با بسته تعبیر خواب ما همراه شوید.

تعبیر خواب برنج

تعبیر خواب برنج به گفته ابن سیرین کسب مال و اموال با مشقت زیاد است. دیدن بخشیدن برنج در خواب به معنای برآوردن حاجات دیگران و خوردن پلو بهره‌مندی از نعمت است.

برنج از غلاتی است که با زحمت و تلاش و کوشش بسیار فراهم می‌شود و دیدن برنج در خواب مالی است که با تلاش و زحمت و رنج به دست می‌آید.

کارل گوستاو یونگ درباره دیدن برنج در خواب می‌گوید:

دیدن دانه های برنج در خوابتان نمادی از موفقیت، کامیابی، شانس، باروری و دوستی های گرم است. خواب دیدن اینکه شما برنج می‌خورید بیانگر شادی و آرامش در خانه است. خواب دیدن اینکه برنج می پزید بیانگر مسئولیت های جدید است که لذت زیادی برای شما به همراه خواهد آورد.
محمدبن سیرین گوید: تعبیر دیدن برنج به دست آوردن مال و اموال با سختی و مشقت می‌باشد(به اندازه‌ای که دیده‌ای).

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن برنج در خواب بر سه وجه است.

مال
حاجت
خیر و منفعت

یوسف نبی علیه السلام گوید: دیدن ماش برنج ونخود وحبوبات دیگر ملال بود

آنلی بیتون می‌گوید: دیدن دانه‌های برنج در خواب، برای تجار نشانه معاملاتی سود آور است، برای کشاورزان نشانه محصولات فراوان است.

تعبیر خواب/ از آینه و حرکات موزون تا برنج و آتش

مطیعی تهرانی:

پلو یا برنج پخته حاجت است. چنانچه در خواب دیدید که از برنج پلو می پزید یا دیگری برنج پخته و پیش روی شما نهاده حاجت شما روا می شود و به آرزویی که دارید می رسید که بیشتر جنبه مالی دارد نه معنوی.

دادن برنج پخته یا پلو به دیگران برآوردن حاجت آنهاست و خوردن پلو بهره مندی از خیر و نیکی و نعمت است.

اگر روی پلو زعفران ریخته بودند در راه رسیدن به هدفی که دارید ملال و اندوهی پیش می آید که زود رفع می شود.

خوردن پلو با ترشی غم است. با ماست خشم است.

چنانچه ببینید که پلو را با ماست می خورید حاجت شما برآورده می شود اما به علتی خشمگین می شوید. به هر حال دیدن پلو در خواب بد نیست.

دختران جوان دم بخت اگر در خواب ببینند که پلو می خورند یا پلو پیش روی آنها نهاده اند و یا سر سفره ای نشسته اند که ظرف های پلو در آن چیده شده شوهر می کنند. خوردن پلو در خواب با مرغ بهتر از خوردن پلو با گوشت است.

چنانچه در خواب دیدید که پلو می‌خورید اما پلوی شما شلتوک یا شن و ریگ دارد برای شما زحمت به وجود می‌آورند و کسی هست که خیانت می‌کند و دروغ می‌گوید.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر ببینی برنج پخته می‌خوری، خواسته و حاجت تو برآورده می‌شود و خیر و نیکی به تو می‌رسد

اگر برنج را با گوشت پخته و می‌خوری تعبیرش خیلی بهتر است و یا چنانچه برنج را با شیر خورده باشی، تعبیر فوق‌العاده بهتری دارد.

ولی اگر ببینی برنج را با دوغ پخته و می‌خوری، تعبیرش غم و اندوه است.

تعبیر خواب/ از آینه و حرکات موزون تا برنج و آتش

تعبیر خواب برنج خوردن

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: دیدن برنج خوردن همراه دوغ غم و اندوه است. خوردن برنج خام تعجیل در بهره گیری از نعمتی است که حق و سهم شماست اما شتاب نشان می‌دهید که البته درست نیست.

آنلی بیتون می‌گوید: خوردن برنج در خواب، نشانه رضایت از آسایش و شادمانی خانوادگی است.

لیلا برایت می‌گوید: اگر در خواب خود را مشغول خوردن برنج ببینید، دلالت بر انجام کارهای خیر دارد.


تعبیر خواب خرید و فروش برنج

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر دیدید که برنج می‌فروشید دیگران را در رفاه و آسایشی که دارید شریک می‌کنید و چنانچه دیدید که برنج می‌خرید در خرمی و نشاط دیگری شریک و متنعم می‌شوید.

آتش نمادی از احساساتی همچون شور زندگی و آزردگی و سرخوردگی است و شعله‌های آتش در آسمان نشانی از تحولات عظیم در دیدگاه‌ها و پای گذاشتن به مرحله بعدی بلوغ روان است.

تعبیر خواب آتش سوزی

بيتون مى‌گويد: اگر در خواب ديديد كه جايى آتش گرفته و كسى نسوخته نشانه‌ى شادمانى و خوشحالى براى شما خواهد بود.
یونگ می‌گوید: دیدن کسی که آتش سوزی راه می‌اندازد در خواب بیانگر خشم ابراز نشده است که پتانسیل مخرب بودن را دارد. بهتر است که خشم خود را ابراز کنید به جای اینکه درون خودتان بریزید.

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی شهر یا محله و مکانی آتش گرفته، طوری که آتش سهمگین بود و همه چیز را سوزانده و دچار ترس و خوف شده‌ای، در آن مکان جنگ و درگیری به وجود خواهد آمد یا بیماری سختی گسترش می‌یابد.

اگر ببینی آتش، بعضی چیزها را سوزانده و بعضی را نسوزانده و تو را دچار ترس و خوف کرده است، در آنجا جنگ و درگیری بوجود می‌آید و اگر نور و زبانه و شعله نداشته باشد تعبیرش بیماری سخت می‌باشد.

اگر ببینی آتش از جائی به جای دیگر افتاد ولی صدمه‌ای نزده، سود و منفعتی به تو می‌رسد و اگر فقیر هستی ثروتمند می‌شوی.

اگر ببینند در جائی آتش سوزی شده طوری که صدای زیاد و ترسناکی دارد و شعله‌هایش هم زبانه می‌کشد ولی صدمه‌ای نمی‌زند، مردم آنجا با یکدیگر بحث و جدل و بگومگو پیدا می‌کنند و دچار درگیری لفظی و زبانی می‌شوند.

 

تعبیر خواب/ از آینه و حرکات موزون تا برنج و آتش


امام صادق می‌گوید: اگر در میدان جنگ و محل درگیری آتش ببینی، تعبیرش بیماری‌های سختی مثل آبله و طاعون و سرسام و مرگ ناگهانی می‌باشد اگر ببینی آن آتش دود می‌کند، تعبیرش برای تو بیم و ترس از پادشاه می‌باشد.

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی مکانی که متعلق به بازرگانان و تجار می‌باشد را آتش زدی و به آتش کشیدی، با دوروئی و نفاق خرید و فروش می‌کنی و مال تو حرام می‌شود .

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی به مردم آتش می‌اندازی، در میان مردم کینه و دشمنی می‌اندازی.

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی از پاره‌ای از آتش که در دست گرفته‌ای به مردم می‌دهی، مردم از کارهای تو دچار رنج و ضرر و زیان می‌شوند و با تو دشمن خواهند شد.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی برای سوزاندن اهل جائی آتش روشن کرده‌ای، پشت سر مردم آنجا غیبت و بدگوئی می‌کنی. تعبیر آتش انداختن و بازی کردن با آتش، گفتن حرف زشت می‌باشد.

تعبیر خواب آتش سوزی در خانه

دانیال نبی می‌گوید: اگر بیند که آتش در خانه وی افتاد و همه اندام وی را بسوخت و زبانه همی زد و از او سهم و ترس در دل او نیامده، دلیل کند که محنت و مصیبت بدو رسد و سبب بیماری و ضعف بود، چون سرما و طاعون و آبله و سرخچه و آن چه بدین ماند.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر بیند که آتش در خانه کسی افتاده، دلیل که آن کس در جنگ و فتنه و جور سلطان افتد. اگر بازرگانی بیند که آتش در دکان و کالای او افتاد، دلیل کند که کالائی که دارد بر باد دهد، یا آن چه به در می‌ارزد، به سه درم فروشد و بر کسی شفقت نبرد.
یوسف پیامبر می‌گوید: دیدن خانه سوختن یا در آتش افتادن دلیل بر افتادن دراندک زحمتی از سلطان باشد.

تعبیر خواب/ از آینه و حرکات موزون تا برنج و آتش



آنلی بیتون می‌گوید: اگر در خواب دیدید خانه‌ی شما در آتش می‌سوزد، تعبیر آن این است که همسری مهربان و فرزندانی، بسیار خوب نصیب شما خواهد شد. مشاهده‌ی آتش روشن در خواب، علامت آن است که اتفاقات خوشایندی برای شما پیش خواهد آمد.

آهنگ و موسیقی در رویا به معنای نواختن احساسات نامحسوس و نیروهای درون ما، وقوف و ادراکی که تعریف آن دشوار است. به طور کلی و از نظر نمادی موسیقی یا آهنگ بیانگر تاثیر هشیاری گسترده تر بر زندگی ماست.

تعبیر خواب آهنگ و رقص

آنلی بیتون گوید: اگر خواب ببینیدبا ارگ آهنگ دلپذیری را می‌نوازید، علامت آن است که از آسایش دنیوی بهرمند می‌گردید و امتیازات اجتماعی زیادی به دست می‌آورید.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر در خواب ببینیم که کسی جاز می زند و خودش به آهنگ آن می‌رقصد و پای می‌کوبد یا شما با آن همراهی می‌کنید و پای می‌کوبید عملی خلاف و گناهی بزرگ مرتکب می‌شوید و انجام می‌دهید که غم و غصه و رنج و اندوه می‌آورد و یعنی ندامت می‌کشید.

آنلی بیتون می‌گوید:

اگر خواب ببینید با آهنگی تند می‌رقصید، علامت آن است که در زندگی کمتر طعم شادی را می‌چشید.

اگر خواب ببینید سیاهپوستان با آهنگی تند مشغول رقصیدن هستند، نشانه آن است که سرخوشی شما تحت الشعاع نگرانی‌هایی بیهوده قرار می‌گیرد.

اگر در خواب یکی از دوستان خود را در حال رقص با آهنگی تند ببینید، علامت آن است که همان دوست صاحب روحیه ای شاد و پرامید خواهد شد.

بالرین ها در حال رقص با آهنگی تند در خواب، نشانه آن است که در زندگی سرگرم کارهای بیهوده می‌شوید، و هدف ثابتی برای خود در نظر نمی‌گیرید.

اگر در خواب دیدید که با آهنگ تندی می‌رقصید، علامت آن است که در زندگی خود کمتر شادی و خوشحالی برایتان پیش خواهد آمد.

لیلا برایت می‌گوید: اگر خودتان را در حال خواندن آهنگ ببینید، موقعیتی را که قبل از این در جامعه داشتید، از دست خواهید داد.

تعبیر خواب آهنگ سازی

برایت گوید: اگر خود را در حال آهنگ سازی ببینید، دوستان ناباب زیادی دور و بر شما را خواهند گرفت. دیدن آهنگ ساز در خواب، به معنی عشق دائم و بسیار صادقانه می‌باشد.

تعبیر خواب آینه

آیینه در رویا نمادی از دغدغه‌های فرد از تصوری که دیگران از او دارند است، محک زددن خود یا دوست داشتن خود می‌تواند به صورت رویای آینه دیده شوند. این خواب تنها در صورتی بار منفی دارد که فرد دوستی‌اش را از دیگران دریغ کند، اضطراب درابره تغییرات و پیری، دیدگاه شخص از خویشتن، خود شیفتگی، خودآگاه به معنای یافتن بصیرت و شناختی از رفتار یا خصوصیات شخصیت از دیگر نمادهایی است که می‌توان برای دیدن آینه در خواب بیان کرد. آینه به آب شباهت دارد و می‌تواند نگریستن به ناخودآگاه و دریافتن امر که فرد به راستی کیست را به تصویر بکشد.

تعبیر خواب آینه

محمد بن سیرین گوید: آیینه در خواب جاه و ولایت بود. اگر بیند که آیینه به کسی داد، دلیل کند که مال و متاع خویش پیش کسی نهد.
جابر مغربی گوید: روی نیکو در خواب، اگر در آیینه دید، چون معروف بود پادشاه بود واگر معروف نباشد، تأویل نیک و بدهر چه دیده باشد به آیینه باز گردد.

تعبیر خواب/ از آینه و حرکات موزون تا برنج و آتش

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن آیینه به خواب شش وجه بود.
زن
پسر
جاه و فرمان
یار و دوست
شریک
کار روشن

لوک اویتنهاو می‌گوید: آینه: خبرهای ناخوشایند، اتفاقات شوم

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: آینه در خواب دوست و همدم و یار و مونس بیننده خواب است.

اچ میلر می‌گوید: دیدن آیینه در خواب، به معنی شناخت بیشتر از خودتان است. اگر دیدید که آیینه‌ی روربروی شما بسیار مات و کدر است، دلیل آن است که شما خود را آدمی بسیار خوب و با شخصیت فرض می‌کنید. اگر دیدید که دستور درست کردن آیینه را می‌دهید، بدانید که کسی در حال تدارک یک خیانت بزرگ به شما می‌باشد.

آنلی بیتون: اگر زنی یک آینه در خواب ببیند، نشانه آن است که بزودی با صحنه‌هایی غم انگیز روبرو خواهد شد.

تعبیر خواب/ از آینه و حرکات موزون تا برنج و آتش

تعبیر دیدن خود در آینه

ابن سیرین گوید: اگر بیند که در آیینه سیمین نگاه می‌کرد، دلیل که ازحرمت و جاه خویش کراهت بیند، زیرا که معبران آیینه سیمین را مکروه بینند و دانند.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر مردمی در آیینه آهنین همی نگرد، دلیل بود که اگر زن وی حامله بود، پسر آورد که به همه چیزها مانند پدر بود.

اگر زن بیند که در آیینه می‌نگریست و آبستن بود، دلیل که دختری آورد که به همه چیزها مانند مادر بود و اگر زن آبستن نباشد، دلیل است شوهر او را طلاق دهد و زن دیگر بخواهد و آن زن شوهری دیگر کند.

اگر پسر بیند که در آیینه نظر می‌کرد، دلیل است او را برادری آید و اگر دختری نگاه کند، وی را خواهر آید.

اگر پادشاه یا عاملی نکاه کند، معزول شود و ولایت از دست او برود و کسی دیگر به جای او نشیند.

امام صادق می‌فرمایند: اگر آینه را در خواب دختر بیند دلیل است شوهر خواهد و بر شوهر عزیز و گرامی بود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: نگریستن در آینه خوب است چنان چه بیننده خواب خودش را ببیند. اگر بیننده صورت خودش را ببیند خداوند به او پسری عنایت می‌فرماید و چنان چه سن فرزند داشتن او گذشته باشد از جانب فرزندش به او سود می‌رسد و این فرزند غالباً باید پسر باشد. اگر زنی چهره خودش را در آینه ببیند خداوند به او دختری عنایت می‌فرماید یا از جانب فرزند به او سود می‌رسد و محبتی چشمگیر می‌شود. اگر آینه داشتید و آن را در عالم خواب به دیگری دادید نشان آن است که از مال خود بذل می‌کنید یا موجباتی فراهم می‌آورید که دیگری به درآمد و پول خوبی می‌رسد. چنان چه آینه ای که دارید قاب نقره داشته باشد بی حرمت می‌شوید زیرا معبران اسلامی داشتن آینه نقره را مکروه دانسته‌اند. عده ای از معبران نگریستن در آینه را نشان غرور و خود خواهی می‌دانند.

آنلی بیتون می‌گوید: اگر خواب ببینید در آینه ای به خود می‌نگرید، نشانة آن است که بیمار خواهید شد و رنج و درد زیادی تحمل خواهید کرد.

یک زن خود را در آینه نگاه می‌کنید: دوستان او را فریب می‌دهند.
یک مرد خود را در آینه نگاه می‌کند: باید در کار دقت بیشتری داشته باشد.
یک شخصیت مهم خود را در آینه نگاه می‌کند: پشتیبانی زیر دستانش را از دست خواهد داد.
یک دختر جوان خود را در آینه نگاه می‌کند: بهتر است نامزد یا دوستش را تغییر دهد.
یک زن شوهر دار خود را در آینه نگاه می‌کند: او به شوهرش وفادار نخواهد بود.
یک عاشق خود را در آینه نگاه می‌کند: کسی را که دوست دارد به او وفادار نیست.

تعبیر خواب آینه شکسته

لوک اویتنهاو می‌گوید: شکستن آینه: با امیدهای خود خداحافظی کنید

آنلی بیتون می‌گوید:

دیدن آینه شکسته در خواب، علامت شنیدن خبر مرگ ناگهانی یکی از نزدیکان است.

اگر دختری ببیند آینه ای را می‌شکند، علامت آن است که ازدواجی نامبارک خواهد داشت و همچنین روابط دوستانه ناموفق.

منبع:ستاره

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار