مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تند بادی با سرعت ۱۳۳ کیلومتر بر ساعت شهرستان مشگین شهر را درنوردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در تشریح آخرین وضعیت جوی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته وزش باد به ویژه در مناطق مرکزی به صورت تند تا شدید تداوم داشته و در شهرستان مشگین شهر سرعت وزش باد به ۱۳۳ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده است.

او افزود: طبق آخرین گزارش اعلامی در روز گذشته حداکثر سرعت باد در استان در شهرستان گرمی به ۱۰۸ کیلومتر و شهرستان اردبیل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه از صبح شنبه سامانه بارشی و سرد جدیدی به استان وارد شده است، گفت: این سامانه تا پیش از ظهر سه شنبه در استان پابرجا خواهد بود.

محمدی ادامه داد: بارش برف و باران، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و حاکمیت هوای سرد زمستانی به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه از پدیده‌های غالب این سامانه خواهد بود.

او گفت: سامانه مذکور تمام مناطق استان را تحت تأثیر قرار داده و یخبندان، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در تردد و کولاک برف همچنین احتمال اختلال در عملیات پرواز از جمله مخاطرات این سامانه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: اجتناب از صعود به قله‌های مرتفع، توقف عملیات بتن ریزی، مدیریت توزیع حامل‌های انرژی، نمک پاشی و محلول پاشی معابر شهری و محورهای مواصلاتی و تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها و مراکز دامداری و مرغداری‌ها در این مدت توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.