مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید جنوبی بیشتر مناطق استان اردبیل را در نوردید.

طوفان شدید در اردبیل/ورود سامانه بارشی از شنبه هفته آینده

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی تداوم جوی نسبتاً پایدار در غالب مناطق استان تا اواخر هفته جاری لذا آسمان استان در اکثر اوقات صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

او بیان کرد: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید جنوبی (۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت و بصورت تندباد لحظه‌ای تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و بیشتر) در اکثر نواحی استان اردبیل علی الخصوص در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با توجه به شدت وزش باد در جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان رخداد کولاک برف در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی تصریح کرد: از اواخر وقت روز جمعه (۱۸ بهمن) ورود سامانه بارشی سرد و نسبتاً فعالی به استان اردبیل موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی تند)، بارش باران و برف، مه و از روز شنبه کاهش محسوس دما خواهد شد که فعالیت سامانه تا اوایل روز سه شنبه (۲۲ بهمن) تداوم می‌یابد.

او افزود: با توجه به شدت بارش ها، کاهش دما و حاکمیت هوای سرد زمستانی بویژه طی روز دوشنبه، یخبندان، لغزندگی، کاهش دید، در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و برف گیر استان کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: توصیه می‌شود در طی این مدت در مصرف حامل‌های انرژی بویژه گاز صرفه جویی کرده و از سفر‌های غیرضروری اجتناب گردد؛ لازم بذکر است که از قبل از ظهر روز سه شنبه از شدت ناپایداری و ابرناکی کاسته خواهد شد، ولی همچنان یخبندان و هوای سرد زمستانی در اغلب ساعات تا روز‌های پایانی هفته آینده تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار