مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: تند باد شدید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت مناطق مختلفی از استان اردبیل را در می‌نوردد.

سیاوش محمدی مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز (چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸) وزش باد همچنان در استان اردبیل تداوم داشته و در بعضی ساعات تند خواهد بود.

او بیان کرد: بر اساس اطلاع رسانی‌های قبلی مبنی بر وزش باد‌های تند تا شدید در سطح استان، از فردا (پنجشنبه ۱۷ بهمن ۹۸) دوباره سرعت وزش باد افزایش یافته و در روز جمعه (۱۸ بهمن ۹۸) به حداکثر سرعت خود خواهد رسید.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: سرعت وزش باد از اواخر وقت پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه هفته جاری در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت و بصورت تندباد لحظه‌ای تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت (گاهی بیشتر) نیز پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: به ساکنین این مناطق توصیه می‌شود که اقدامات پیشگیرانه لازم را در خصوص هرگونه خسارات احتمالی به عمل آورند و همچنین در صورت امکان تردد در جاده‌های مواصلاتی با احتیاط کامل انجام گیرد.

او افزود: از روز شنبه (۱۹ بهمن ۹۸) با ورود سامانه بارشی و سرد به استان اردبیل شاهد ابری شدن آسمان، بارش برف و باران و کاهش محسوس دما (به ویژه در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته آینده) خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار