همزمان در اولین پنجشنبه از ایام الله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ مزار متبرک شهدای عزیز خراسان شمالی عطر افشانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مردم شهید پرور بجنورد؛ مرکز استان خراسان شمالی با حضور در مزار متبرک شهدای والامقام انقلاب در جوار سیدعباس بن موسی الکاظم علیه السلام این شهر، و بادر دست داشتن شاخه‌های گل، و نثار حمدو توحید بار دیگر با آرمان‌های عظیم این شهدای گلگون کفن تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این آیین، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام راحل اظهار داشت: شهید سلیمانی و شهدای محور مقاومت، انقلاب و جریانی را در جهان بوجود آوردند که برخلاف تصور آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن همیشه پایدار است و ما امروزه شاهد شکست سیاست‌های استکبار جهانی در منطقه بویژه در عراق، سوریه، لبنان و یمن هستیم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به توطئه‌های دشمن اظهار داشت: ملت ایران همواره در برابر دشمنان ایستادگی کرده و هر سال با عزم و اراده‌ای قوی ایام الله دهه فجر را برگزار می‌کند به گونه‌ای به این مناسبت، هرساله آیین‌هایی به برکت شهدا به مثابه باغبانانی که باغ انقلاب را برای نسل امروزی ایران اسلامی سرسبز نگه داشته اند. برگزار می‌شود.

او با اشاره به بزرگداشت تاریخی یوم الله دهه فجر در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: یوم الله‌های انقلاب اسلامی، منحصر به ۱۷ شهریور که خون‌های پاک شهیدان انقلاب، ریشه استبداد را سوزاند و یا ۱۲ فروردین که سازنده نظامی اسلامی بر اساس رای مردمی بود، نمی‌باشد بلکه این یوم الله شامل روز‌هایی است که موشک‌های سپاه پاسداران، پایگاه نظامی استکبار جهانی را در هم کوبید و مردم با حضور ۲۵ میلیونی در تشییع آن شهید، سیلی محکمی بر آمریکای روبه افول زدند.

خراسان شمالی سه هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این مراسم همزمان با سراسر کشور در شهرستان های استان برگزار شد.
انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.