مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه گفت : پروژه احداث بیمارستان ویانا که قرار بود با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون یورویی خارجی‌ها در کرمانشاه انجام شود، هنوز منتفی نشده است.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرید خلیلی مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه بابیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ هیچ سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه انجام نگرفته، گفت : طی این مدت به دلیل اینکه هیچ جذابیتی برای سرمایه گذاران خارجی در استان ایجاد نشده بود، حتی یک ریال سرمایه گذاری خارجی نداشتیم.

او گفت : سال ۱۳۹۶ پس از اقدامات مختلف توانستیم مجوز یک سرمایه گذاری خارجی ۱۲۰ میلیون یورویی را برای احداث یک بیمارستان با نام "ویانا" در کرمانشاه بگیریم.

معاون اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که داشتیم، این سرمایه گذاری به دلیل تشدید تحریم‌ها و مشکلات انتقال ارز محقق نشده، البته هنوز پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.

او به جذب دو سرمایه گذاری خارجی دیگر در کرمانشاه طی سالجاری اشاره کرد و گفت: در قالب یکی از این سرمایه گذاری‌ها که قرار است توسط چینی‌ها انجام گیرد، کارخانه کاشی و سرامیک زاگرس در کرمانشاه احداث می‌شود.

خلیلی میزان سرمایه گذاری این پروژه را ۱۰۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: پیمانکار این پروژه کرمانشاهی است و برای احداث آن اکنون ۱۰۰ کارگر کرمانشاهی مشغول به کار هستند.

او گفت: ظرف شش ماه آینده فاز اول این کارخانه در کرمانشاه احداث خواهد شد و با اتمام ساخت آن زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر فراهم می‌شود که ۱۴۰۰ نفر از این تعداد از کرمانشاه و ۱۰۰ نفر هم از چین خواهند بود.

این مسئول گفت: همانطور که از این سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال بیشتر در استان حمایت می‌کنیم، از واحد‌های بومی تولید کاشی نیز حمایت‌های لازم و همیشگی را خواهیم داشت.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: کارخانه فروآلیاژ منگز هم دیگر پروژه‌ای است که با اعتبار ۱۰ میلیون یورویی توسط چینی‌ها در کرمانشاه ساخته می‌شود.

او گفت: با اتمام این پروژه زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در کرمانشاه فراهم خواهد شد.

خلیلی جذب سرمایه گذاران خارجی را به نفع اشتغال و توسعه استان دانست و گفت: این سرمایه گذاران در ابتدا قرار بود در استانی دیگر سرمایه گذاری کنند، اما با فراهم کردن بستر‌ها و حمایت‌هایی آن‌ها را جذب استان کردیم.

او گفت: امیدواریم یکی دیگر از خروجی‌های حضور این سرمایه گذاران چینی تاثیر آن‌ها در بالا بردن فرهنگ کار استان باشد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.