رییس گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اجرای کمپین (پویش) واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تزریقی از پنجم بهمن ماه امسال در استان، گفت: این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیوان خاصی رییس گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : به منظور ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور، برنامه واکسیناسیون کودکان با قطره خوراکی فلج اطفال همواره در سراسر کشور در حال اجرا است و برای افزایش اثربخشی بیشتر این واکسن از شهریور ماه سال ۱۳۹۴، یک نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی در سن چهار ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد.

او گفت : به دنبال اجرای این برنامه، نیاز به واکسن در سطح کشور افزایش یافت و به علت تولید نشدن واکسن توسط شرکت‌های تولید کننده، از ابتدای سال ۱۳۹۵ موجودی واکسن در سطح کشور به شدت کاهش یافت.

او گفت : با توجه به کمبود واکسن در کشور، این برنامه (تزریق واکسن در سن چهار ماهگی) متوقف شد و تنها در استان‌هایی که با افغانستان و پاکستان هم مرز بوده و نیز استان‌هایی که از این ۲ کشور که جزو مناطق آلوده ویروس فلج اطفال محسوب می‌شوند مهاجرپذیر هستند، اجرا می‌شد.

او گفت: در نهایت با پیگیری‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت واکسن مورد نیاز کشور تامین و از شهریور ماه سال گذشته برنامه واکسیناسیون در تمام استان‌ها اجرا شد.

خاصی گفت: اکنون به منظور تکمیل واکسیناسیون کودکانی که در بازه زمانی اول آذر ۱۳۹۴ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ متولد شده اند و واکسن برای آن‌ها در سن چهار ماهگی تزریق نشده، کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تزریقی از پنجم بهمن ماه امسال در سطح استان اجرا و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.