بستن حساب‌های کاربری جعلی متعلق به ایران، مالزی و رژیم صهیونیستی توسط توییتر

شرکت توئیتر پس از مسدود کردن هفده میلیون حساب کاربری جعلی، موفق به یافت تعداد جدیدی از این نوع حساب‌ها شد و دست به مسدود کردن آن‌ها زد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت توئیتر اخیرا اعلام کرد که حساب‌های کاربری که از شماره تماس‌های جعلی ایجاد شده، شناسایی و آن‌ها را مسدود کرده است. پس از معرفی این مشکل امنیتی این شرکت همچنین اعلام کرد که بخش بزرگی از شماره‌های جعلی توسط ابراهیم بالیک در دسامبر ۲۰۱۹ کشف شده است. بالیک مدت‌ها پیش متوجه شد که یکی از نقطه ضعف‌های برنامه توئیتر آن است که به افراد اجازه می‌دهد شماره‌های افراد مختلف را به دست آورند. از طریق این ایراد، بالیک توانست بیش از هفده میلیون شماره تماس را با حساب کاربری افراد تطابق دهد. از آنجایی که افراد می‌توانند با استفاده از شماره تماس افراد به حساب کاربری آن‌ها دسترسی پیدا کنند، شخص قادر است با ترکیب شماره‌های مختلف به حساب‌های کاربری مختلف دسترسی پیدا کند. با این حال شرکت توئیتر عملکرد بالیک را در استفاده از حجم زیادی از شماره‌ها " فراتر از هدف قابلیت مورد نظر" دانست.

اقدامات توئیتر

شرکت توئیتر همچنین اعلام کرد، پس از مسدود کردن موج اول این حساب‌های کاربری، از جمله حساب‌های بالیک که تعداد زیادی از آن‌ها را برای آزمایشات خود ساخته بود، میزان بیشتری از حساب‌های این چنینی را پیدا کرده است. این حساب‌های اضافی شامل بسیاری از کشور‌های مختلف می‌شد. گفته می‌شود بر اساس آدرس آی‌پی این حساب‌ها، بیشتر آن‌ها متعلق به کشور ایران، مالزی و رژیم صهیونیستی بوده‌اند. به گفته توئیتر بعضی از این حساب‌ها ممکن است که متعلق به افرادی باشد که از انواع خاص حمایت مالی برخوردارند. همچنین مسئولین این شرکت گفتند: " ما این مسائل را به دلیل احتیاط فراوان منتشر می‌کنیم ".

اقدامات توئیتر در جهت مقابله با سوءاستفاده‌های اینترنتی

هر چند که مشکلات و ایرادات توئیتر به این افراد خاص اجازه داد تا شماره تماس میلیون‌ها نفر را تحت نظر قرار دهند، آن دسته از افرادی که قابلیت " تنها افرادی که شماره تماس من را دارند مرا پیدا کنند " را استفاده می‌کردند از اقدامات این اشخاص خاص در امان مانده‌اند. گفتنی است که شرکت توئیتر تمامی حساب‌های کاربری که ممکن است از این قبیل مشکلات ایجاد کنند را مسدود می‌کند و همچنین با ذخیره API این افراد، آن‌ها را تحت نظارت قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید: ساخت خودروهای الکترونیک استون مارتین با تاخیر مواجه شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار