یک فرد آلمانی با روشی جالب سیستم تشخیص ترافیک Google Maps را به چالش کشید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مزایای داشتن خدمات گوگل این است که انبوه داده‌های کاربر می‌تواند برای برخی از ویژگی‌های مفید مورد استفاده قرار گیرد که به نفع همه ما باشد. در مورد Google Maps نیز چنین است. فراتر از همه رستوران‌ها و سایر نقاط دیدنی که می‌توانید در آنجا بیابید، یکی از ویژگی‌های مهم Maps، اطلاعات مربوط به ترافیک است.

روش تشخیص ترافیک در گوگل

از قبل دانستن این که کدام خیابان‌ها شلوغ هستند نه تنها باعث می‌شود در رفت و آمد روزانه خود وقت صرفه جویی کنید بلکه می‌تواند به شما در رسیدن سر موقع به پرواز یا یک جلسه مهمتان کمک کند. نحوه جمع آوری داده‌های ترافیک گوگل از طریق دستگاه‌هایی که از Google Maps استفاده می‌کنند است. از طریق خدمات موقعیت مکانی، گوگل می‌داند که افراد به کجا رفته و با چه سرعتی حرکت می‌کنند. به همین دلیل اگر در نشان داده شود در یک خیابان گوشی‌های زیادی با سرعت آرام در حال حرکت هستند، این بدان معناست که ترافیک وجود دارد.

چالشی که توسط هنرمند آلمانی ساخته شد

اما همیشه اینطور نیست، زیرا یک فرد آمده است تا این قابلیت را به چالش بکشد. روزی سیمون وکرت، یک هنرمند آلمانی که روی پروژه‌های مرتبط با فناوری تمرکز دارد، تصمیم به انجام یک آزمایش کوچک گرفت. او ۹۹ تلفن هوشمند استفاده شده را خرید، روی هر یک از آن‌ها نقشه گوگل را روشن کرد، همه گوشی‌ها را در یک چرخ دستی قرار داد و آن‌ها را به خیابان‌ها برد.

هدف ساده بود: آیا چرخ دستی او می‌تواند یک خیابان خالی را به عنوان یک مسیر پر ترافیک به Google Maps معرفی کند. نتیجه آزمایش وی را می‌توانید در فیلم زیر مشاهده کنید:

با فرض اینکه هیچ نقصی در این پروژه نبوده باشد، این طرح همانطور که انتظار می‌رفت عمل کرد. پس از مدت کوتاهی خیابان‌های خلوتی که سیمون وکرت در آن با چرخ دستی خود قدم می‌زد روی نقشه گوگل با قرمز نمایش داده شدند که نماد ترافیک است.

اگرچه بعید به نظر می‌رسد شخصی از این مکانیزم سوءاستفاده کند، با توجه به اینکه شیرین کاری سیمون وکرت، ممکن است گوگل با الگوریتم‌های خود ترفند‌هایی ایجاد کند تا داده‌های دستگاه‌هایی که به یکدیگر نزدیک هستند نادیده گرفته شود.

این آزمایش سیمون وکرت می‌تواند کمک خوبی به پیشرفت نقشه‌های آنلاین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار