استاندار آذربایجان شرقی، ازافتتاح یک هزار و ۳۶۵ طرح در دهه فجر درآذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: یک هزار و ۳۶۵ طرح در دهه فجردراستان افتتاح می‌شود که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای آن‌ها سرمایه گذاری شده است.

او افزود:بهره برداری از خط انتقال پلی اتیلن از میاندوآب به تبریز با سرمایه گذاری ۶۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال ۴ هزار و ۵۰ فرصت شغلی، افتتاح ۷۵ طرح در بخش مخابرات، بهسازی ۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی و افتتاح فاز دوم خط یک مترو از میدان ساعت تا ایستگاه لاله از مهمترین این طرح‌ها اعلام شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ۲۷۰ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور‌های همسایه و پل ارتباطی آسیا و اروپا گفت: علی رغم شرایط تحریم صادرات از گمرکات کشوری ۵۰ درصد افزایش یافته، از ۱۸ کشور سرمایه گذاری داریم و صادرات ارزی ۲ و نیم میلیارد دلار شده که در سال گذشته ۲ میلیارد دلار بود.

او ادامه داد: در سالی که گذشت نه تنها هیچ واحد تولیدی تعطیل نشده بلکه ۷۸ واحد تولیدی که دچار رکود بودند راه اندازی شده اند و از نظر واحد‌های تولیدی که طرح توسعه داشتند رتبه یک کشور را داشته ایم.

او یادآور شد: وقتی میگوییم هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده، به این معنا نیست، که، رکود اقتصادی و مشکلاتی وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی، در پاسخ به صحت و سقم آلودگی‌های ناشی از فعالیت در معدن طلای اندریان و کاوه سودا هم گفت: براساس آخرین گزارش هیچ گونه آثار زیست محیطی مخرب که جان انسان، حیوان و طبیعت را به خطر بی اندازد وجود ندارد و این پایش هر چند ماه یکبار ادامه خواهد یافت در صورت مشکل از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

پورمحمدی  از انتقال حساب‌های مس سونگون نیز خبر داد و گفت: بین ۲ تا ۴ هزار میلیارد تومان به بانک‌های استان وصول شده است که بر این اساس در استان مشکل تامین منابع مالی نداریم.

اوبا بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها برای اینکه استان را از حالت بن بست درآوریم استفاده کنیم گفت: باید از پتانسیل ۴ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان که یک هزار و ۸۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است در راستای توسعه گردشگری استان خصوصا گردشگری سلامت و ترانزیت استفاده کنیم.

اودر پاسخ به این سوال که اتوبان تبریز-سهند تا کی در مسیر وعده‌ها قرار خواهد گرفت گفت: ما بر اساس تعهدات پیمانکار وعده می‌دهیم و وقتی به وعده عمل نمی‌کنند، متهم به دروغگویی می‌شویم؛ اتوبان تبریز-سهند از اسفند ماه امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، حتی اگر شده روشنایی و ایستگاه پلیس و نیوجرسی این مسیر تا این مدت تکمیل نشده باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص علت تعویق پروژه نیز گفت: پروژه مشارکتی است و ۴۰ درصد سهم دولت است و ۶۰ درصد آورده بخش خصوصی است که دولت سهم خود را بصورت کامل پرداخت کرده است

او در ادامه پرسش و پاسخ به اهمیت آزاد راه تبریز بازرگان و آخرین وضعیت آن اشاره کرد و گفت: بعد از راه آهن تبریز میانه، اتوبان تبریز سهند و بزرگراه تبریز_ اهر، مهم‌ترین پروژه عمرانی آزاد راه تبریز بازرگان است.

اوبا بیان اینکه از این مسیر ۲۵۶ کیلومتری، ۱۳۰ کیلومتر آن در محدوده استان ما قرار دارد گفت: قطعه اول اجرا شده و تا صوفیان رسیده است باید آن را پیگیری کنیم تا نقش، اقتصادی استان در مراودات بین المللی پررنگ شود؛ و در بحث توسعه ریلی نیز گفت: به دنبال ایجاد صنعت تولید لوکوموتیو در استان هستیم که در کشور این صنعت وجود ندارد، سرمایه گذار وجود دارد و کار‌های اولیه انجام گرفته است.

پورمحمدی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه نیز گفت: در مقایسه با سال گذشته وضعیت دریاچه خوب است، اما این به این معنی نیست که دریاچه احیا شده است.

استاندارآذربایجان شرقی ادامه داد: برای انتقال آب از زاب به دریاچه و اجرای تصفیه خانه تبریز یک هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود که هم اکنون در پی بارندگی ها، حجم دریاچه به ۳ میلیارد مترمکعب رسیده، و تراز اکولوژیک نیز یک و نیم متر افزایش، یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.