استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح یک هزار و ۳۶۵ طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با دهه مبارک فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح یک هزار و ۳۶۵ طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با دهه مبارک فجر در استان خبر داد.

پورمحمدی گفت: برای اجرای این طرح‌ها افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

او گفت: از این تعداد ۷۸۸ طرح در مناطق شهری و ۵۷۷ طرح در مناطق روستایی اجرا شده اند و ۱۱۵ طرح نیز ملی هستند.

استاندار افزود: طرح‌های دهه فجر با اعتبار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری‌ها و ۳۷۷ طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان توسط دهیاری‌های استان اجرا شده اند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه از مجموع این طرح‌ها ۲۲۸ طرح، اقتصادی و ۱۱۳۷ طرح، عمرانی هستند افزود: ارزش طرح‌های اقتصادی، ۵۰۰ میلیارد تومان و ارزش طرح‌های عمرانی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

او به مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۴۵ سایت مخابراتی، آبرسانی به ۱۷ روستا و گازرسانی به ۹۵ روستا، نوسازی ۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی، خط انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز، ۴۰ مدرسه و ۲۲ مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، آبیاری نوین در ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان، بهسازی راه دسترسی ۲۰ روستا، سه قطعه از بزرگراه خواجه ورزقان، یک قطعه از بزرگراه صوفیان شبستر و تعدادی از ایستگاه‌های باقی‌مانده خط یک متروی تبریز از جمله طرح‌های مهمی هستند که دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: همزمان با دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۶۲ طرح نیز با اعتبار پیش‌بینی‌شده ۴۴۵ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار