مجتبی بور بور گفت: ۲۵ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان آرادان در سومین روز از دهه فجر به صورت هم زمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مجتبی بور بور فرماندار آرادان گفت: ۲۵ پروژه عمرانی و اقتصادی بااعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال به‌صورت هم‌زمان و با حضور استاندار سمنان در آرادان افتتاح شد.

او با اشاره به اینکه ۲۱ پروژه عمرانی و چهار طرح اقتصادی است، افزود: شرکت آب فای شهری سه پروژه، آب فای روستایی پنج پروژه، اداره امور عشایری یک پروژه، بنیاد مسکن دو پروژه، دهیاری‌ها چهار پروژه، شرکت توزیع برق پنج پروژه و شرکت گاز یک پروژه عمرانی در افتتاح و کلنگ زنی شدند.

فرماندار آرادان بابیان اینکه سه طرح جهاد کشاورزی و یک پروژه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از جمله طرح‌های اقتصادی دهه فجر این شهرستان محسوب می‌شوند، اعلام کرد: افتتاح این طرح‌ها در بخش‌های مختلف بستر لازم برای ایجاد توسعه پایدار و تحولات عظیمی را در آینده ایجاد می‌کند.

امیرحسین شاه‌حسینی رئیس اداره جهاد کشاورزی آرادان نیز گفت: پروژه توسعه‌ای گلخانه خیار درختی با اعتبار دو میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح شد.

او با بیان اینکه پروژه توسعه‌ای گلخانه خیار درختی در آرادان از سال ۹۷ آغاز شد و اکنون به بهره‌برداری رسید افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع احداث‌شده است.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه درمجموع دو میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه هزینه شده است، افزود: آورده سرمایه‌گذار در این راستا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود و ۹۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات ارزان‌قیمت دولتی را دریافت کرد.

رئیس جهاد کشاورزی آرادان بابیان اینکه مهم‌ترین محصولات تولیدی این گلخانه گوجه و خیار است، اضافه کرد: ظرفیت تولید این واحد گلخانه‌ای ۱۸۵ تن در سال است که تقویت میزان تولیدات آن‌یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه هشت نفر به‌صورت مستقیم در این گلخانه مشغول به کار هستند، تأکید کرد: ۱۵ نفر به‌صورت غیرمستقیم در راستای احداث این گلخانه مشغول به کار شدند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.