فرماندار شهرستان مهدیشهر اظهار کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در حوضه آسوران – جاشلوبار با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد ریال است که در یام مبارک دهه فجر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عبدالرضا میقانی فرماندارشهرستان مهدیشهر ضمن گرامیداشت ایام الله فجردر بازدید و افتتاح پروژه آبخیزداری حوضه آسوران و جاشلوبار گفت: همزمان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یکی ازپروژه‌های مهم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

او افزود: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در حوضه آسوران – جاشلوبار با حجم ۴۲۰۰ متر مکعب سنگ و ملات با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های مهم قابل افتتاح در این ایام مبارک دهه فجر است.

میقانی ابراز داشت: طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی نه تنها به حفظ و احیای منابع طبیعی و توسعه فضای سبز کمک می‌کند بلکه منجر به توان افزایی جوامع محلی و مشارکت در پیشرفت و آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته از جمله شهرستان مهدیشهر می‌شود.

فرماندارشهرستان مهدیشهر با اشاره به اینکه طرح‌های آبخیزداری یکی از موثرترین روش‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک است، اظهار داشت: توسعه و اجرای این طرح‌ها در سطح شهرستان با جدیت دنبال می‌شود.

او با اشاره به انجام پروژه‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز آسوران –جاشلوبار، هیکو، چاشم و گلرودبار از محل صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال تصریح کرد: ضمن ایجاد اشتغال، نقش مهمی و زیر ساختی در حفظ آب و خاک داشته و زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای حوزه کارآفرین را فراهم می‌کند.

میقانی بیان کرد: اثربخشی و اهداف مهم پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری را کنترل فرسایش، پیشگیری از وقوع سیل، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، توسعه پوشش گیاهی، ذخیره نزولات جوی و در نهایت حفظ آب و خاک، رونق تولید و کشاورزی برشمرد.

فرماندار شهرستان مهدیشهر دهه فجر را نقطه اوج تعیین سرنوشت ملت ایران دانست و تأکید کرد: این ایام یادآور مهم‌ترین رویداد تاریخی ایران است که توسعه و پیشرفت کشور طی بروز و ظهور آن، روزبه‌روز بیشتر و چشم‌گیرتر شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.