رئیس کل دادگستری البرز گفت: حمایت از واحدهای تولید از جمله موارد مهمی است که دستگاه قضایی به آن اهتمام می‌ورزد و توجه ویژه‌ای به آن ندارد.

حمایت از واحدهای تولیدی مورد تاکید دستگاه قضاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی و صنعتی ماکارونی در شهرستان ساوجبلاغ گفت: دادگستری البرز در راستای تحقق ابلاغیه سیاست های کلی مقام معظم رهبری و قوه قضاییه به صورت جدی به دنبال این است که از تعطیل شدن واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان جلوگیری کند.

او افزود: در راستای بازدیدی که رئیس کل دادگستری کشور از استان البرز داشتند و تاکید ایشان مبنی بر حمایت از واحدهای تولیدی و لزوم تغییر نگاه به تولید کننده، به همین منظور با بازدید از واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات آن‌ها سعی بر حمایت از تولید کنندگان را داریم.

فاضلی هریکندی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که تولید کننده رزمنده جنگ اقتصادی است گفت: ما در حال جنگ اقتصادی هستیم و تولید کننده نیزبه منزله رزمنده این جنگ است، به همین منظور حمایت هایی که باید زمان جنگ نظامی از رزمنده صورت گیرد، از تولید کننده نیز باید داشته باشیم.

او گفت: یکی از دغدغه‌ها و وظایف دستگاه قضایی پیشگیری از جرم است و تعطیلی یک واحد تولید، بالقوه جرایم را افزایش خواهد داد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که حجم زیادی از پرونده های قضایی و آسیب اجتماعی ناشی از بیکاری است که باید با فعال سازی واحدهای تولیدی و آسیب شناسی در واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات آن ها، ریشه کن شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: ناخالصی گندم و کمبود گندم و آرد از جمله موارد درخواست شده تولیدکنندگان بود که این بازدید نیز در همین راستا شده است.

فاضلی هریکندی گفت: بحث سرمایه در گردش و خرید گندم از کشاورزان و ذخیره سازی گندم با توجه به ظرفیت بالای موجود در استان و زمان تحویل گندم به سیلوداران در این مجموعه که بیش از ۱۰۰۰ نیرو در آن فعالیت دارند از جمله مواردی بود که امروز مصوبه و به زودی پیگیری خواهد شد.

شاهمرادی، معاون امور اقتصادی استاندار البرز گفت: آن چه که مشهود است این است که عزم مسئولان و هماهنگی دولتمردان و دستگاه های استان در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، جزم است و تاکید رئیس دستگاه قضایی کشور بر توجه به تولیدکنندگان اتفاقات خوبی را رقم زده است.

جهانگیر شاهمرادی افزود: استان البرز استانی صنعتی است و در زمان حاضر ۱۵۰ هزار نیرو به صورت مستقیم در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند.

او گفت: امسال آمار و ارقام نشان از افزایش تولید دارد و ۱۶ هزار شغل با بیمه اجباری به تعداد اشتغال استان افزوده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز با اشاره به افزایش صادرات در استان البرز افزود: در حوزه صادرات این استان در ۹ ماهه اول سال بیش از ۴۴۱ میلیون دلار صادرات داشته که در کل سال گذشته ۲۸۰ میلیون دلار بوده است.

شاهمرادی با اشاره به این که استان البرز یکی از قطب‌های تولید محصولات صنعتی است و نیاز به توجه دارد، گفت: با توجه به اینکه شرایط تحریم باعث شده تعدادی از واحدها با مشکل مواجه شوند برای عده‌ای که در کشور ما در زمینه کالای لوکس و غیرضروری فعالیت می‌کردند، با توجه به این که دیگر این محصولات وارد نمی‌شوند و ارز دولتی هم به کالاهایی که مشابه تولید داخلی هستند داده نمی‌شود، فضای خوبی بوجود آمده است که باز این امر نیاز به توجه بیشتر مسئولین دارد و باید بیشتر مورد توجه مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.

شهرام پور زارع، مدیرعامل واحد تولید آرد و ماکارونی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز ضمن ابراز خرسندی از رویکرد دستگاه قضایی به حمایت از تولید، کارآفرینی، اشتغال گفت: ایجاد شغل و حمایت از صنایع مانع از بروز جرم خواهد بود چرا که توقف واحد تولیدی به بیکاری کارگران می‌انجامد و نهایتا منجر به معضلاتی می‌شود.

شهرام پورزارع با اشاره به مشکلات این واحد تولیدی افزود: کاهش سرمایه در گردش و به سبب آن کاهش توان تولید و کمبود مواداولیه و گندم و عدم نقدینگی از جمله مشکلات این مجموعه است.

او گفت: رونق تولید زمانی اتفاق می‌افتد که مواد اولیه در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد و متاسفانه کمبود مواد اولیه از جمله نگرانی‌های ما در سال آینده می‌باشد و با توجه به اینکه نیروی مازاد سم است در صورت عدم توجه به این مقوله متاسفانه این مجموعه مجبور به تعدیل نیرو خواهد شد.

پورزارع با اشاره به ظرفیت بالای ذخیره سازی در استان البرز از مسئولین خواست: خوراک ماکارونی در همین استان ذخیره گردد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.