معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راهیابی سه روستا از خراسان شمالی به مرحله نیمه نهایی ششمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رضا رضایی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: در این دوره از رقابت یک هزار و ۴۱۹ روستا و منطقه عشایری شرکت کردند و هیئت داروان این جشنواره در مرحله اول، ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری انتخاب کردند. در ادامه داوران در مرحله دوم این جشنواره از میان ۱۲۶ اثر راه‌ یافته به این مرحله ۶۰ روستا و منطقه عشایری از ۲۳ استان را به عنوان برگزیدگان مرحله دوم این جشنواره انتخاب و به دبیرخانه جشنواره برای داوری نهایی معرفی کردند.

او  اضافه کرد: روستا‌های زوارم شیروان و دشت گرمه جز روستا‌های برگزیده بخش نیمه نهایی ششمین دوره جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شدند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: از میان ۶۰ روستای راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره ۶ روستا و منطقه عشایری نامزد مرحله نهایی بخش استمرار شدند که روستای ارکان بجنورد از خراسان شمالی در ردیف پنج برگزیده در کشور قرار گرفت.

آیین اختتامیه این جشنواره ۱۹ بهمن‌ماه در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ همزمان با برنامه معرفی ششمین پایتخت کتاب ایران برگزار و در نهایت ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستا‌های برگزیده و ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستای روستا‌های تقدیری و یک روستا به‌عنوان برگزیده استمرار معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.