وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد از بازداشت خبرنگار این کشور در روسیه مطلع است، اما از افشای جزئیات در این خصوص خودداری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه ژاپن در واکنش به خبر بازداشت یکی از شهروندان این کشور در روسیه گفت توکیو از این موضوع اطلاع دارد، اما نمی‌تواند جزئیات زیادی را در این خصوص افشا کند.

این سخنگو گفت: «می‌دانیم که در ۲۵ دسامبر سال گذشته میلادی، یک خبرنگار از خبرگزاری کیودو (در روسیه) از سوی سازمان‌های اجرای قانون محلی بازداشت شده است. او به هنگام دستگیری در حال جمع‌آوری اطلاعات بود. این فرد روز بعد آزاد شده و روسیه را ترک کرده است. وزارت خارجه ژاپن از افشای تماس‌های دیپلماتیک در این خصوص خودداری می‌کند.»

روز گذشته روسیه اعلام کرد یکی از اتباع ژاپن به دلیل تلاش برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه در مورد پتانسیل نظامی در خاور دور از روسیه اخراج شده است. به دنبال انتشار این خبر، خبرگزاری کیودو بیانیه‌ای صادر کرد که فرد بازداشت شده از کارکنان این خبرگزاری است و در زمان بازداشت در حال انجام وظیفه بوده است.

به دنبال بازداشت این تبعه ژاپنی، روز گذشته وزارت خارجه روسیه سرکنسول توکیو در مسکو را جهت ابلاغ اعتراض خود به جاسوسی این تبعه احضار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار