زربافتی گفت:سیل دیماه بیش از ۲۵۰میلیارد تومان به تاسیسات آبی وخاکی ومنابع آبی در جنوب استان خسارت وارد کرد.

سیل به تاسیسات آبی و خاکی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد/ارسال اقلام ضروری احیا وبازسازی منابع آبی به مناطق  سیل زدهجعفر زربافتی  مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بارندگی‌های شدید وطغیان سهمگین رودخانه‌ها در جنوب استان خسارت سنگینی به زیر بخش‌های مختلف کشاورزی استان خصوصا به منابع آبی و تاسیسات آبی خاکی تحمیل کرد.

او افزود: با احیای نیاز‌های ضروری مرمت وبازسازی منابع آبی در شهرستان‌های خسارت دیده از سیل در اولین فرصت ۲۸کیلومتر لوله انتقال آب با سایز‌های ۶۳تا ۱۶۰میلیمتر و ۷۰۰۰پاکت سیمان تهیه و با ۴۰دستگاه تریلر وخاور به این مناطق ارسال کرده ایم .

او  تصریح کرد : با توجه به اینکه بیش از ۸۵درصد کشاورزی جنوب استان وابسته به اب قنات وچاه وچاهک میباشد بازسازی و مرمت منابع آبی تخریب شده برای حفظ وپایداری کشاورزی و کاهش خسارت به مزارع و باغات ضروری است.

جعفر زربافتی افزود :برای تهیه وارسال لوازم ضروری بازسازی تاکنون ۶میلیارد ریال هزینه شده است.

او تصریح کرد: سیل دیماه، با تخریب ۱۴۶۸حلقه چاه وچاهک، ۵۴۰رشته قنات، ۱۶۲باب استخر ذخیره آب، ۱۰۲کیلومتر لوله انتقال آب، بیش از ۲۵۰میلیارد تومان به تاسیسات آبی وخاکی ومنابع آبی خسارت وارد کرد.

انتها پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار